Gå til innhold

Mittanbud til fiksing av bil

kristian_
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurte på om noen her har prøvd Mittanbud.no mtp å fikse bil? Jeg har lagt ut totalt 4 anbud. 2 stk for gamle bilen jeg hadde (fikse ABS & fylle på A/C gass). Byttet bakstillinga på gamle bilen, så ville ikke ABSen fungere selv om jeg kjøpte ny føler, rare greier, men samme det. Den lå ute i ihvertfall 2 mnd, og sendte ut på nytt ca annenhver uke. Ikke noe respons.

For ca 1 mnd siden la jeg ut anbud på BMWen med lakkering av rust, spesifisert med biler. Ikke noe respons enda.

Er virkelig mittanbud.no så dårlig når det kommer til bil? Når det er vasking, flytting, fiksing av hus osv er det jo tydeligvis bra? Anbudene mine ble sendt ut til over 100 bedrifter, men ingen svar.

Noen andre som har erfaring med mittanbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har benyttet Mittanbud to ganger. Den første gangen fikk jeg respons etter cirka en uke. Neste gang fikk jeg ingen tilslag. Det virker som det er svært få bilverksteder som benytter seg av tjenesten. I tillegg kan det tenkes at verkstedene har nok å gjøre fra før, og av den grunn ikke tar seg bryet med å oppsøke potensielle kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange er forsiktige med å ta på seg en sånn jobb, fordi ingen er villig til å betale det det koster.

Et firma som tar på seg et slikt oppdrag er nødt til å gjøre en skikkelig jobb, og kanskje litt til, for at det ikke skal bli noen reklamasjon på jobben.

Det er vel heller ikke den artigste jobben så hvis de har annet å gjøre tror jeg de prioriterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er da vitsen med å ha noe slikt på mittanbud.no da? Ja, det er kanskje skummelt at man oppgir en pris som ikke er helt sikker, men de kan jo oppgi en ca pris ihvertfall, og si de er interesserte.

Det er nok ikke så enkelt som å gi en ca. pris ettersom et pristilbud er bindende.

Pristilbudet i slike tilfeller må derfor være i samsvar med jobben og slik at det ikke blir dyrere for kunden en det som er gitt i pristilbudet, jobben kan dog billigere.

Pristilbudet må også være slik at firmaet ikke taper på å ta jobben.

En annen grunn til at dere ikke for så mange henvendelser på deres anbud om rustjobber er at det er veldig få verksteder som driver med dette.

Rustsveising er veldig omfattende og tar lang tid om det skal gjøres skikkelig og vil derfor bli dyrt bare med tanke på timene som går med.

Så kommer lakkering oppå som også er veldig dyrt.

Om dere legger inn mere konkrete oppdrag på mitt anbud slik som service, bytte bremseklosser og lignende vil dere nok oppleve at interessen er langt høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...