Gå til innhold

Bmw E39 520i man. problemer

opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Du har ikke sjekka pluggene altså? Dette er jo rimelig banalt da. Om du ikke har en død plugg så kan det være en død coil.

Alternativt dersom det står vann i plugghullene så vil det gi overslag og null gnist. Olje i plugghull pga defekt toppdekselpakning er heller ikke uvanlig, samme problem med overslag og null gnist. I såfall er dette kanskje den billigste og enkleste pakningen å bytte på hele bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke sjekka pluggene altså? Dette er jo rimelig banalt da. Om du ikke har en død plugg så kan det være en død coil.

Alternativt dersom det står vann i plugghullene så vil det gi overslag og null gnist. Olje i plugghull pga defekt toppdekselpakning er heller ikke uvanlig, samme problem med overslag og null gnist. I såfall er dette kanskje den billigste og enkleste pakningen å bytte på hele bilen.

Du tror det ikke kan være et større problem?

Har ikke fått sjekket pluggene, fordi jeg ikke har riktig tennplugg-nøkkel til å få sjekket de. Må vel få bestilt meg verktøy så jeg får sjekket.

Død coil - dyrt å fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel å bytte, pris finner du f.eks hos din lokale delepusher eller webshop. Har ikke tatt ut pluggene på M52, men om det er som på M50 så er det jo en helt vanlig pluggpipe?

Helt vanlig? Passet ikke den jeg hadde for hånd,som har passet til andre bilmotorer jeg har vært borti. Men får fikse pluggnøkkel så jeg får sett på de. Eventuelt låne av kamerater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed: Tændspole -Pr. Stk.- www12162 NOK 474,00 / NOK 592,501+frakt 5-6 dager.

y10dsjtlddfrkbjsxg1h.png

Sjekk om det er olje eller vann på pluggene og om det er riktig gap på dem. Er det vann, bruk trykkluft og blås rent.

Er det olje på dem må du bytte topp deksel pakningen og de to ringpakningene.

trvq66m3kbw97brnrmth.png

Finn ut hvilken cylinder som ikke tenner og bytt coil og plugg med feks. eneren hvis den virker. Flytter problemet seg bytt coil og plugg og deretter slik identifiserer du hvilken del som er defekt.

P

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...