opeth84 Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Har en BMW 520i som har gått snart 270 000,- som kun går på 5 sylindere av 6. Noen som kan ha en tanke rundt hva som kan være problemet? Tips til hva som kan være feilen? Takk på forhånd for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harroes Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Har du sjekket pluggene og om alle pluggene får jevnt med strøm eller strøm i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SINO Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Sjekk toppdekselpakning og olje i plugghull(ene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet November 22, 2011 Forfatter Share Skrevet November 22, 2011 Hvordan får jeg sjekket at de får nok med strøm da? Sino: du mistenker toppdekselpakningen og muligens oljelekkasje ved tennpluggene? Dyrt problem å fikse om dette er problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Du har ikke sjekka pluggene altså? Dette er jo rimelig banalt da. Om du ikke har en død plugg så kan det være en død coil. Alternativt dersom det står vann i plugghullene så vil det gi overslag og null gnist. Olje i plugghull pga defekt toppdekselpakning er heller ikke uvanlig, samme problem med overslag og null gnist. I såfall er dette kanskje den billigste og enkleste pakningen å bytte på hele bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet November 23, 2011 Forfatter Share Skrevet November 23, 2011 Du har ikke sjekka pluggene altså? Dette er jo rimelig banalt da. Om du ikke har en død plugg så kan det være en død coil. Alternativt dersom det står vann i plugghullene så vil det gi overslag og null gnist. Olje i plugghull pga defekt toppdekselpakning er heller ikke uvanlig, samme problem med overslag og null gnist. I såfall er dette kanskje den billigste og enkleste pakningen å bytte på hele bilen. Du tror det ikke kan være et større problem? Har ikke fått sjekket pluggene, fordi jeg ikke har riktig tennplugg-nøkkel til å få sjekket de. Må vel få bestilt meg verktøy så jeg får sjekket. Død coil - dyrt å fikse dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Enkel å bytte, pris finner du f.eks hos din lokale delepusher eller webshop. Har ikke tatt ut pluggene på M52, men om det er som på M50 så er det jo en helt vanlig pluggpipe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet November 24, 2011 Forfatter Share Skrevet November 24, 2011 Enkel å bytte, pris finner du f.eks hos din lokale delepusher eller webshop. Har ikke tatt ut pluggene på M52, men om det er som på M50 så er det jo en helt vanlig pluggpipe? Helt vanlig? Passet ikke den jeg hadde for hånd,som har passet til andre bilmotorer jeg har vært borti. Men får fikse pluggnøkkel så jeg får sett på de. Eventuelt låne av kamerater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oda Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Ej har coiler til m52, so berre skrive om du trenger:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet November 25, 2011 Forfatter Share Skrevet November 25, 2011 Ej har coiler til m52, so berre skrive om du trenger:) Ok. Good to know. Pris du ser for deg om jeg måtte trenge dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Koed: Tændspole -Pr. Stk.- www12162 NOK 474,00 / NOK 592,501+frakt 5-6 dager. Sjekk om det er olje eller vann på pluggene og om det er riktig gap på dem. Er det vann, bruk trykkluft og blås rent. Er det olje på dem må du bytte topp deksel pakningen og de to ringpakningene. Finn ut hvilken cylinder som ikke tenner og bytt coil og plugg med feks. eneren hvis den virker. Flytter problemet seg bytt coil og plugg og deretter slik identifiserer du hvilken del som er defekt. P P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geffi Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 har også coiler til m52 hvis du trenger. 400 for 6stk +frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå