Robin L Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 mtech ratt det der. samme som levert på m5 ja. 94 modell du hadde du tjelle? isåfall trenger du ett ratt produsert før 9/97 trur jeg. dette ser du på knappen til crusekontrollen. har du bare 0 der så er det før 97, har du 0/1 så er det etter. men er ikke noe problem å bruke ett ratt etter 97 dog. må bare koble forbi en modul over sparkepanelet på førersiden (sleperingene er forskjellig så den må medfølge i tilfelle) disse rattene ligger her innpå innimellom , finn og ebay. jeg solgte ett for 1800 m/ airbag for ei stund siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjelle Skrevet November 24, 2011 Forfatter Share Skrevet November 24, 2011 mtech ratt det der. samme som levert på m5 ja. 94 modell du hadde du tjelle? isåfall trenger du ett ratt produsert før 9/97 trur jeg. dette ser du på knappen til crusekontrollen. har du bare 0 der så er det før 97, har du 0/1 så er det etter. men er ikke noe problem å bruke ett ratt etter 97 dog. må bare koble forbi en modul over sparkepanelet på førersiden (sleperingene er forskjellig så den må medfølge i tilfelle) disse rattene ligger her innpå innimellom , finn og ebay. jeg solgte ett for 1800 m/ airbag for ei stund siden Stemmer er 94 mod, er det ikke litt styr og bruke et ratt etter 97? Da jeg må bytte rulla og mode noe som du sier. Vett du om noen så har gjort dette og det fungere? Vill jo at airbegen og knappene skal fungere og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 det mtech rattet jeg hadde var fra en 98 modell. de er en mfl modul uder panelet der. man må klippe en ledning her, og legge en ny opp til sleperingen. da fungerer knappene som de skal. på min nå så har jeg moddet et faceliftratt og satt inn. men det er endel mer arbeid dog... (dette er ett dual stage ratt) kan finne i en diy sikkert om du vil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjelle Skrevet November 24, 2011 Forfatter Share Skrevet November 24, 2011 det mtech rattet jeg hadde var fra en 98 modell. de er en mfl modul uder panelet der. man må klippe en ledning her, og legge en ny opp til sleperingen. da fungerer knappene som de skal. på min nå så har jeg moddet et faceliftratt og satt inn. men det er endel mer arbeid dog... (dette er ett dual stage ratt) kan finne i en diy sikkert om du vil vis du vett om noe ratt, hadde det vært konge, prøver og finne men var ikke lett det blir dette rate for nytt igjen kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 off... kjenner savnet etter en E38.. vakker bil, grattis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 er mange av de på ebay. men er litt vanskelig å se tilstanden på mange av de dog.. . http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-5-7-SERIE ... 41413#shId du får de i alle prisklasser. brukt som dette, omtrekte, nye, noen som er bygd om med carbon i topp og bunn +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pirelli Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 Fin bil og fin farge.... vurderer nytt ratt jeg også!! fikk en bra pekepinn på hva slags ratt jeg behover takket være Space-ace ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjelle Skrevet November 24, 2011 Forfatter Share Skrevet November 24, 2011 er mange av de på ebay. men er litt vanskelig å se tilstanden på mange av de dog.. .http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-5-7-SERIE ... 41413#shId du får de i alle prisklasser. brukt som dette, omtrekte, nye, noen som er bygd om med carbon i topp og bunn +++ vis eg har skjønt dette riktig så ville dette går rett på uten problem siden dette er et 96? konge takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 siterer det 740av skrev til meg når jeg koblet om dette på min bil "Du må da: - Klippe I-bus ledningen som går inn til MFL-modulen (I-bus ldningen er hvit/grå/gul) - Klippe I-bus ledningen som kommer fra slepringen (jeg klippet før kontakten på sleperingen) Den er hvit. - Legg en ny ledning fra den klipte ledningen på slepringen og ned til den I-bus ledningen som du klippet av MFL modulen. Da er MFL modulen forbikoblet og knappene skal virke" funket som bare det, og fort gjort! å bytte rattet er veldig fort gjort http://www.bimmerboard.com/forums/posts/476495 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 så ut som en nydelig bil det der begynner og bli mye E38 på forumet her nå! skal ha samma rattet i min også etterhvert, men ikke kommet så langt enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjelle Skrevet November 25, 2011 Forfatter Share Skrevet November 25, 2011 hørte i dag at motoren har begynnt og tikke litt på kald motor, lyden var der ikke konstant, noen som har vært bortid dette før? leste litt at det kune være vanusen, er dette noe vansklig og bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 det er ikke vanos på disse motorene. det kom først i 99 eller 2000, da på m62tu-b44 jeg hadde slik tikking på 730n min når denn var kald. jeg prøvde flere oljer uten hell. til slutt tok jeg og sjekket oljepumpa. den var løs. strammet den og ny olje, så var motoren helt frisk igjen dette bør uansett sjekkes på disse motorene. det skrur seg løst me tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjelle Skrevet November 25, 2011 Forfatter Share Skrevet November 25, 2011 det er ikke vanos på disse motorene. det kom først i 99 eller 2000, da på m62tu-b44jeg hadde slik tikking på 730n min når denn var kald. jeg prøvde flere oljer uten hell. til slutt tok jeg og sjekket oljepumpa. den var løs. strammet den og ny olje, så var motoren helt frisk igjen dette bør uansett sjekkes på disse motorene. det skrur seg løst me tiden takk for svar må få sjekket det på jobb en dag da. brukte du den olja som er anbefalt av bmw eller en annen en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 castrol magnatec trur jeg det var jeg brukte på den bilen. ganske billig og den. de har stadig tilbud på mekonomen, 380kr for 4 liter. 5-40 trur jeg ?. forøvrig den olja jeg kjører på e34n og. e38n aner jeg ikke da gs fikset det. http://e38.org/replacing_oil_pump(M60).pdf http://www.cardomain.com/ride/240317/19 ... ies/page-5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjelle Skrevet November 29, 2011 Forfatter Share Skrevet November 29, 2011 Da har eg kontrollert boltene til til olje pumpa, de skruene som holder pumpa til motoren hang fast, men de som holder hele pumpa sammen var på vei ut, men jeg hører litt tikking ennå, lure på om noen har vært borti andre problemer som har fåret sakker tikking. har og fått bestilt meg nytt ratt nå gleder meg til dette kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå