joachim sørlie Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2012 det er feil iforhold til manuell og automat.. og ja, men når det der ikke stemmer overens med det som sitter der nå blir det krøll, det stod svart på hvit det på diagnosen.. og det er kanskje ikke bare det at abs`n står feil som går under at ting ikke er gjort skikkelig, og det med at jeg kjøper " brukte" skiver og klosser ser jeg ikke problemet med når det er nesten er helt nytt og jeg fikk det billig, det er kanskje ikke helt likt som og bygge om en bil? er det? og det er kanskje greit for deg at du bygger en bil med abs`n skjevt, men det hadde aldri jeg gjort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 Er det 5 eller 6 tr kasse du har? på 5 tr anbefaler jeg 3,91utv, på 6tr 3,15. eventuelt kan du sette på manuell ledningsnett hvis det er et problem at det står feil på diagnosen. Nei, men det henger kanskje litt sammen med at han som har bygget bilen og du er litt like, siden dere skal ha det billigst og best mulig. ordentlige løsninger koster, med mindre man er dyktig. Hvis det med absen er et problem kan du vel bygge den så den står helt rett, siden det er så enkelt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Hvis det er noen trøst har jeg delene du trenger for noen hundrelapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Skjønner godt at du blir skuffet. Men det er vel mulig og gjøre noe med dette. Jeg har delene du trenger, bare kontakt meg, så blir vi enige om det veit du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Noen biler må man vel omprogrammere/bytte motorstyreenhet på når man bygger om til manuell. Vet ikke om det er tilfellet med denne, men ikke alle går som de skal bare med å lure motorstyreenheten til å tro at den står i P eller N, siden automatkassen har egen styreenhet og denne skal "kommunisere" med motorstyreenheten. Det er ikke en umulighet at det er slik på denne også? Tviler på at dette har noe å gjøre med tomgangen og at den stopper inn mot kryss og slikt, men det kan ha en sammenheng med motorfusk/effekttap under aksellerasjon/pådrag og eventuelt høye turtall. Im just saying.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Min virker da helt fint med manuellkassen. Meg bekjent er eneste forskjellen på hjernen på auto/manuell at på automaten holder hjernen litt igjen under 3k rpm (Dette er forøvrig ikke noe jeg skal si med 100% sikkerhet). Har kjørt min med hjerne for både automat og manuell uten at jeg merket så voldsom forskjell på det. Synes forøvrig og det høres rart ut at de vil du skal bytte spjeldhuset. Har aldri hørt om at det er noe feil på disse. forstår egentlig ikke helt hva som kan bli feil hvis ikke det er en fysisk skade på det. Den innsugsmembranen er 15min jobb og koster vel knapt en tusenlapp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2012 Skjønner godt at du blir skuffet. Men det er vel mulig og gjøre noe med dette.Jeg har delene du trenger, bare kontakt meg, så blir vi enige om det veit du kjempe hyggelig av deg og låne meg det jeg trenger for og se om det blir bedre setter pris på det! Noen biler må man vel omprogrammere/bytte motorstyreenhet på når man bygger om til manuell.Vet ikke om det er tilfellet med denne, men ikke alle går som de skal bare med å lure motorstyreenheten til å tro at den står i P eller N, siden automatkassen har egen styreenhet og denne skal "kommunisere" med motorstyreenheten. Det er ikke en umulighet at det er slik på denne også? Tviler på at dette har noe å gjøre med tomgangen og at den stopper inn mot kryss og slikt, men det kan ha en sammenheng med motorfusk/effekttap under aksellerasjon/pådrag og eventuelt høye turtall. Im just saying.. jeg tror det er slik det har blitt gjort her, så vi får se.. nå blir hvertfall det rydda opp i.. men det er nok tomgangsregulatoren som driver og kuker litt med meg og, for den var helt slapp.. må bare sjekke delenr at den er lik som på vanelig m60.. det var vist forskjell på spjeldhuset/ det alu røret som går ut av motoren og til luftfilterboksen automat og manuell når det var automat og manuell.. men får se om jeg gidder og bytte det eller om han tok feil.. men igjen, håper dette går i orden nå! hadde virkelig gjort seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 spjellet er likt på auto og manuell, samme delenr på de. eneste er at du har asc(antispinn) på din. derfor er det et alu.bend med et ekstra spjeld som skal lukke når den merker du spinner og struper effekten. denne var ikke koblet til da eg hadde bilen hvertfall. men hvis du vil så kan du bare fjerne det bendet og bytte det med et org.innsugrør for biler uten asc. alubendet er bare skrudd fast i spjellhuset med 2 skruer mener eg. har et slikt org rør liggende for uten asc hvis det er av interesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Når ksn jeg prøve bilen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2012 bilen har antispinn nå hvertfall, det er helt sikkert den jobber! haha ' ytterst få som får kjøre denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Passer for meg i mårra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2012 Er du i Nittedal nå? da må du jo komme og hilse på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Jepp, kom i dag. Når er du hjemme i mårra da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mai 21, 2012 Share Skrevet Mai 21, 2012 Håper dette ordner seg da når du får lånt/kjøpt deg deler, kjipt at slike ting plutselig kommer når man har en så strøken bil, men er ikke annet å gjøre enn å reparere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2012 var jævlig kjipt, for skulle jo egentlig til bud, men turte ikke og dra når den var sånn men håper dette går i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå