Gå til innhold

Hvordan enklest komme seg gjennom torpedoveggen på E91?


 Share

Anbefalte innlegg

Takker for svar :-)

Det er mest logisk å ha kupevarmeren på passasjersiden; er det noen tilsvarende gjennomføringer der (forsåvidt ikke noe problem å tremme kabelen innvendig over til den andre siden heller da... :-)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikser jeg enklest +en til batteriet i mottorrommet da? Batteriladeren til Defapakken er ved venstre frontlykt, og trenger derfor enkleste tilkobling til batteriet derfra...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at jeg dro en 2.5mm^2 kabel gjennom torpedoveggen og bort til sikringsboksen, satte på en sikring og en flatstift og plugget meg inn på batterisiden av en ledig sikringsplass i selve sikringsboksen. Minst mulig inngrep i orginalt ledningsnett og minst mulig demontering av bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier bare ikke å la vær :lol:

http://www.arkeliet.net/cannons/images/muskedunder.jpg

Usikker på diameter her da.?

Hva?

Med en kabel som er 2.5 kvadratmillimeter får man vel en diameter på ca 1.26 mm. Det burde være tilstrekkelig til som ladekabel fra en Defa 1204 lader som maksimalt leverer 4 Ampere. I hus er 2,5mm^2 kabel godkjent for 16A sikring... Kabelen som følger med laderen har 1.5mm^2 kabel. Fra sikringsboksen til batteriet aner jeg ikke tverrsnittet siden dette er orginalt koblet fra BMW, men uttaket jeg benyttet skal dersom det er i bruk på bilen ha en 40A sikring så jeg antar derfor at laderens 4A kommer godt frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint med 2.5mm2 kabel. Men kan ikke trådstarter bare kople til plussen på plusspolen som sitter under panseret? Den går jo direkte til batteriet bak.

Jo, kunne koblet meg på plusspunktet i motorrommet, men siden laderen er plassert fremst på førersiden, og plusspunktet er plassert bakerst på passasjersiden, samt at det ikke var lett å finne noen pen tilkoblingsmetode, og at pluss måtte til "brønnen" med bremsekraftforsterkeren, siden "mottageren" til Defa SmartStart ble plassert der, valgte jeg å fortsette gjennom torpedoveggen og bort til sikringsboksen og bare kjøre en flatstift inn i batterisiden på ett ledig sikrings-punkt og la orginalkablingen ta over der. Minst synlig og enklest siden jeg likevel var av med panelene inne i bilen i forbindelse med monteringen av kupevarmeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...