Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, nærmer meg slutten på et e34 535 turbo prosjekt, men har noen spørsmål. Er et halvt år siden jeg sist skrudde på bilen, holder på å koble opp ledningsnette nå.

har 3 ledninger jeg lurer på hvor skal, de sitter der med hjernen, eller kdfi sprut som jeg har.

noen som vet hvor disse luringene skal?

PB280455.jpg

PB280456.jpg

PB280457.jpg

PB280458.jpg

lurer også på om dette er riktig tilkobling av oljetilførsel på kkk k27 turboen

PB280459.jpg

er det en spessiel grunn til at det er 2 tilkoblinger for triggersignal på denne motoren? har en nede, forran på motoren 60-2 type, men på dette ledningsnette var det også en på pluggledningene, er 2 inganger på ledningsnette. Vet ikke om dette har noe å si eller om jeg bare skal la vær å koble til den som er på pluggledningene

PB280462.jpg

legger også ved et bilde av tps'en, den typen her skal vell fungere? har stått på en e34 535 med automat

PB280464.jpg

noen som har noen gode ideer for å forlenge gasswiren? bare til å kjøpe en girwire for sykler å fikse til eller? har snudd innsug, så trenger en litt lengre en.

PB280463.jpg

takk for all hjelp, så satser vi på oppstart før jul :D

Skrevet

Er sikkert det når den er ny og fin og hverken har begynt å ruste eller gnikke mot etellerannet, men hvorfor fikk du de ikke til å presse slangene når du kjøpte de?

Billig forsikring mot at turboen skal gå åt skogen etterhvert..

Skrevet
Er sikkert det når den er ny og fin og hverken har begynt å ruste eller gnikke mot etellerannet, men hvorfor fikk du de ikke til å presse slangene når du kjøpte de?

Billig forsikring mot at turboen skal gå åt skogen etterhvert..

kunne vell sikkert fått gjort det, men nå er planen bare å få allt til å funke, så skal jeg bytte slangene ut med ståomspundete og få an fittings.

Skrevet

Kan prøve å hjelpe litt. :)

1:Skeptisk til den olje-tur-koblinga di, hvis jeg ikke har misforstått bildet ditt så går oljen inn på siden, åssen er retur da? Den må være "fritt fall" , tror det fungerer dårlig med tur/ retur ut fra siden.

2: Det med triggersignal fra pluggledningen er vel muligens for sync/home hvis du skal kjøre sekvensiell styring? Hvis ikke, skal det holde med triggeren på veiva, uten at jeg har vært borti disse Kdfi-greiene.

3: Du kan med all sannsynlighet bruke den TPS'n.

Skrevet
Kan prøve å hjelpe litt. :)

1:Skeptisk til den olje-tur-koblinga di, hvis jeg ikke har misforstått bildet ditt så går oljen inn på siden, åssen er retur da? Den må være "fritt fall" , tror det fungerer dårlig med tur/ retur ut fra siden.

2: Det med triggersignal fra pluggledningen er vel muligens for sync/home hvis du skal kjøre sekvensiell styring? Hvis ikke, skal det holde med triggeren på veiva, uten at jeg har vært borti disse Kdfi-greiene.

3: Du kan med all sannsynlighet bruke den TPS'n.

er frittfall på oljen, den kommer fra nedsiden og rett inn i blokken, viav en 5 cm slange, så det skal være greit. Takk for info angående det med trigger signalet, det var 2 innganger på ledningsnette, så kan vell ikke gøre noe skade ved å koble opp begge 2.

Skrevet
Det velger du nok i oppsettet på sprutet om den inngangen skal være aktiv eller ikke, kommer jo an på om du skal kjøre wastespark eller sekv.

ja, fant ut av det. Fant det i bentley håndboken. Her er bilde:

a3ufy3bqxn95onczo6cx.jpg

men sliter fremdeles litt med det andre, vet ikke helt hva jeg skal søke på for å finne det heller.

Skrevet
han kjører jo fordeler, det ser dere her. da trenger du kun trigger på veiv..

har du noe forslag angående det med ledningsnette, hvor de 3 kontaktene skal kobles? de som sitter der hjernen sitter.

Skrevet
e30 318i m40 har ganske så lang gasswire

tenkte å bare kjøpe sykkelgirwire fra biltema eller noe og bare flytte over festene fra den orginale gasswiren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...