Gå til innhold

Tanker rundt biltyverier

TheEspenK
 Share

Anbefalte innlegg

Når man skal annonsere bil så er jeg enig at det ikke er smart å ta bildene rett utenfor garasjen eller huset, å arrangere visning på bilen hjemme kan også være dumt da de kan vende tilbake på nettestid etter å ha sjekka forholda. Mange som selger litt feitere suver liker jo å ta bilde av bilen i oppkjørselene forran det feite huset sitt, sikkert kult det men ikke så kult når Cayenna står på ferga til Polen :wink:

Jeg har stort sett bytta inn biler men har også solgt privat og da har jeg alltid kjørt til annet sted for å ta bilder. Navn, tlf og adresse må man jo oppgi uansett men det er jo ikke alltid bilen står på denne adresse. Google Street View er noe dritt sånn sett. Der kan jo hvem helst bare taste inn adressa di og se parkeringsforhold/garasje på eiendommen din.

Når det gjelder å legge ut bilder av andres biler uten å sladde regnummer kan ingen klandres for. Regnummeret kan alle i trafikken se og det er offentlig så det kan ingen taes på, er man redd for det så kan det bli problematisk å få brukt bilen på veiene uten at noen skulle finne ut hvem som eier den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Selv ble jeg frastjelt en bil for noen år tilbake, nr 2 i karrieren med alarm og startsperre. Jeg spurte forsikr om det da var hensiktmessig med GPS-trækker da jeg ikke var intr å miste en bil til. Svaret jeg fikk var at de som klarte å koble ut start og alarm også klarte å koble vekk disse.

Om enn tråden ble dårlig formulert og sikkert feil ordlyd, jeg forstår det nå :D

Så er vel egentlig poenget mitt: I et land som loven sier at du som bileier ikke har lov å avbryte et tyveri av din egen bil i din egen gård. Hvorfor gjør vi det da enkelst mulig for de uærlige?

Og til deg med balltre. Metoden er vel utprøvd av andre og både du å jeg vet hvem som sitter igjen med oppmøte til arresten, så selv tenker jeg preventivt fremfor å finne frem balltreet :mrgreen:

brukt bilen på veiene uten at noen skulle finne ut hvem som eier den.

Hadde det bare blitt brukt av de det er tiltenkt. For meg er norges trafikkregister mer enn åpen opplysnings-tjeneste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snakk om å montere en tracker i bilen, er snakk om å gjemme en tracker i bilen. Uansett hvor flink man er til å stjele biler, trenger man ikke nødvendigvis være god til å lete. :)

Balltre var litt voldsomt, var ikke helt bokstavelig ment. Men hvis bilen blir stjælt og man kan følge med hvor den befinner seg (regner med at eier har nøkkel), kan man simpelt bare hente bilen med din egen nøkkel. Såfremst bilen ikke er i bruk eller står i en garasje etc.

Ser egentlig ingen grunn til å diskutere dette. Om folk legger ut skiltnummer på nett er ikke det noe big deal i seg selv. Er for det meste bare gamle bimmere her inne, ikke akkurat det mest attraktive markedet for tyver. Hvorfor stjele en 20 år gammel bmw når man kan stjele enn nyere bmw som står i naboens oppkjørsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser egentlig ingen grunn til å diskutere dette
Jeg er nok enig utfra menigene her men jeg blir så j.... forbanna når jeg leser sånt som innlegget jeg la inn på første mitt.

For hadde de bare stjelt av naboen med sin nye bil som lett kan erstattes kunne jeg blitt med på det men innlegget dreide seg mistenklig nettop om en 20år gammel BMW.

Ærlighet blant tyver er kanskje det jeg bør etterlyse! Stjel fra de som har råd til det og ikke biler som eier har lagt sjela i. Finnes ikke ærlige kriminelle lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ble jeg frastjelt en bil for noen år tilbake, nr 2 i karrieren med alarm og startsperre. Jeg spurte forsikr om det da var hensiktmessig med GPS-trækker da jeg ikke var intr å miste en bil til. Svaret jeg fikk var at de som klarte å koble ut start og alarm også klarte å koble vekk disse.

De er veldig lett og koble ut OM man finner de. Om personen som monterer trackeren i bilen legger litt arbeid i det, skal tyven få en grei jobb om han skal finne den.. TrackGurad selger jo de som er på størelse med en liten mobiltelefon og tråløse ;) Bare og bruke fantasien og gjemme den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...