Henryk Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Holder på og bytte forstillingsdeler på e34n. Hovedsakelig nedre bærearm, har prøvd det meste. Men får ikke løsnet den, får av selve bolten, men rykker seg ikke oppover. Noen som har tips, eller tips til spessielt verktøy eller slikt?? Veldig Veldig takknemlig for hjelp!
hanskr Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 fra traversen eller fra fjørbeine den sitter fast ?
Larswilliam Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Om du ikke skal bruke den gamle så er det bare å slå med slegge, alt du klarer
Odd-M Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Brytegaffel inn fra siden eller slegge midt på bolten. Sistnevnte ødelegger selvsagt bolten, så kun ved bytte av deler. Husk å sett bilen med full vekt på hjulene før du strammer foringen i traversen.
Henryk Skrevet November 30, 2011 Forfatter Skrevet November 30, 2011 Takk for svar! Har prøvd og slå med slegge på bolten, men løsnet ikke.. Så får vel bare stå på med det fortsatt. Best og slå på armen eller direkte på bolten tru? Så bilen må åltsa stå med vekt på hjula før jeg strammer den gjennomgående bolten på travers?
bmw520 Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Takk for svar! Har prøvd og slå med slegge på bolten, men løsnet ikke.. Så får vel bare stå på med det fortsatt. Best og slå på armen eller direkte på bolten tru? Så bilen må åltsa stå med vekt på hjula før jeg strammer den gjennomgående bolten på travers? Ja det må den, for strammer du før du setter den ned igjen, for du altfor mye belastning på foringen når den står på bakken igjen, som da resulterer til at foringen ryker ganske så fort.
Muztang289 Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Husker jeg sleit med det samme da jeg tok forstillingsdeler på E38'n også. Gikk til slutt etter mye slegging på bolten.. Så ikke gi deg!
bmw520 Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Glemte å svare på den der ja, enten bruker du en skikkelig avdrager som er ment for slikt, jeg bruker det eller så varm opp skiten og slå.
Henryk Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Skrevet Desember 1, 2011 Må vel nesten bare slå og slå! Fikk det ikke til med en slik avdrager heller.. Så får stå på videre idag. Det som er dumt er at bilen står ikke på bukk med hjula løst, men med en bukk som den står med hjula på. Så jeg kommer liksom ikke direkte til bolten underifra til og slå. Noen rustspray som anbefales? Hva har dere brukt til og varme med?
scoot Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Den og ei slegge gjør alltid susen for meg. Prøver du og bytte denne uten og ta av hjulet? Da lager du faen så mye jobb for deg selv Hvis du tar av dekket og setter brytegaffelen inn mot kula fra utsiden. Samtidig som du IKKE har tatt ut bolten i traversen kommer den på et par slag. Dette fordi den fjører mye mindre når du slår innover mot kula ( når bakkant av bærearmen fortsatt sitter fast i traversen ).
mudbug Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Jeg har kjøpt denne: http://www.harborfreight.com/3-4-quarte ... 99849.html Jeg skiftet hele forstillingen sist lørdag. Det gikk som en drøm . Alle kom ut uten problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå