Gå til innhold

Garasje / E46 M3 prosjekt. Nylakkert - Montering igang

Anbefalte innlegg

Skrevet
Morro, du må få ut en tråd da!!

Skal holde deg oppdatert vettu, vurderer jo selvsagt presse da:)

Har du peiling om slike camberstag fra Turner er noe biltilsynet bruker energi på? Har slike selv som ikke er montert ennå, men med foring..

Det kan nok gå litt på skjønn, men det har stortsett gått greit når jeg har hatt det på tidligere biler.

Skrevet

Hei, lurer litt på samme prosjekt som du har, akkurat solgt en bil og pengene brenner=)

Har lett tilgang på biler fra tyskland, ser du nevner fordeler med bil fra usa? Hva innebærer dette?

Tar gjerne imot tips ang godkjenning av en slik bil? for min del blir det avgjørende at det går

Hilsen Knut=)

Skrevet
Hei, lurer litt på samme prosjekt som du har, akkurat solgt en bil og pengene brenner=)

Har lett tilgang på biler fra tyskland, ser du nevner fordeler med bil fra usa? Hva innebærer dette?

Tar gjerne imot tips ang godkjenning av en slik bil? for min del blir det avgjørende at det går

Hilsen Knut=)

Det er ikke noen fordel med bil fra usa kontra tyskland, men i forhold til å handle fra england så er det jo fordel, da absolutt alt kan flyttes over og blir riktig.

Håper snekkern har tid til å sette igang tidlig på nyåret da han ikke er hjemme fra ferie før i romjulen. Håper garasjen kommer fort opp så jeg snart kan begynne å skru, klør fælt i fingerne om dagen nå..

• 4 weeks later...
Skrevet

Lenge siden det har skjedd noe her nå, har ikke skjedd noe mer med garasjen. MEN til uka begynner garasjebyggingen for fullt, så satser på at jeg kan begynne å skru litt om en mnds tid.

Legger ut et par bilder fra en liten sjau jeg fikk tatt på bruksbilen i dag. Fikk vasket innvendig og utvendig, rubbet litt og polert så da så den straks bedre ut. Men den blir vel like møkkete i morgen:(

Før:

6np4sils3ohfn484j6js.jpg

ic1rn6g3otgg1mn95f94.jpg

gkh8n6dam3ewu7xzgucg.jpg

8umznif9d04h2hj52wap.jpg

Etter:

garue96o527zb97u5urr.jpg

o2c5rfppfjerculidr09.jpg

xo86tejaaj7q0i9c0fcx.jpg

xxcgd7wlg9zcn979o90z.jpg

9mpsn9grquy77wc1eda3.jpg

y3j95t5pp1drmb9brrgb.jpg

35qwghqnjkx0nmiuywcn.jpg

77968pim99trquegd698.jpg

Skrevet

Da er det klart for første mini-update av garasjebyggingen.

Fikk lagt på plass og justert bunnsvill i dag. Så da er alt i vinkel, vater og vel så det. Så da kan jobben med reisverket bare begynne:)

Et par bilder av dagens resultat er vel på sin plass!

336h1i5z5tywj7jyvx6q.jpg

9u5fphebdg161klc6rs1.jpg

0s6gdsfej71kzbw2g501.jpg

92s2l07anu6xqh8mxuok.jpg

• 3 months later...
  • 10 months later...
Skrevet

Lenge siden det har vært noen update her nå. Prosjektet har stått stille siden 1M ble kjøpt i fjor, men nå er det på tide å få bilen ferdig, så da blir det bytte av skjermer og lakkering over påske. Har også handlet inn noen gromme felger til den, så gleder meg til å få den ferdig og se det endelige resultatet. Satser på å ha bilen ferdig i løpet av april, den vurderes også solgt grunnet et par andre biler som opptar plassen i garasjen.

Skrevet

Legger ut noen bilder fra byggeperioden i fjor, bilen har vært på BT og ble "godkjent" men må ut å vise bilen med andre baklykter ettersom kontroløren ikke likte de ledlyktene som stod på under godkjenningen. Bilen må også eu godkjennes før skiltene kan på igjen, noe som burde gå greit ettersom det aller meste er nytt på bilen.

Så noen bilder..

Klar for visning av donorbil hos BT

poqcdjvhgsv815zqo907.jpg

qlw68m88gvikwpp2caed.jpg

p7fet2adwkv9akrql0yb.jpg

1a57hx2szigxxl2xxhpb.jpg

6fadh7bv0a4m6qpmeilg.jpg

Sveising av forsterkninger i gulvet bak.

oolbq7xa59p1srpcdje6.jpg

Montering i motorrom.

4hhgdimknng5wou31fbz.jpg

Motor på vei inn.

lhq2lhng316sxe0clp95.jpg

Og på plass..

sbx7kzyoda9du1gbpary.jpg

Ny olje på motor, gir og diff

2ullmcp25djvy80rio8i.jpg

Litt nye deler

l95u7nr08pabw9pxr5f3.jpg

prx05yeb5amvgbxnsrgd.jpg

6chptew0a7l91gzq6d9v.jpg

zt5roz18bq02dpbqce72.jpg

sqvruptf1mz3x0qt0rtf.jpg

s7izerlo17utotwk1anb.jpg

6hn1xlvq3umrvz25e2h0.jpg

Testing av felger før bytte av bakskjermer

vla8mwpkvryy20ac3r6d.jpg

Første lille prøvetur:-)

hbdw948vw3clre68sdfn.jpg

Denne har skylden for at prosjektet ble satt til side, men nå er jeg endelig i gang og skal ha bilen ferdig i løpet av april.

7hshybijtozcdntrsxog.jpg

Begge godbilene på plass i garasjen som ikke er helt ferdig ennå..

9avz3z03k51qdcm8mtrd.jpg

Var så uheldig at jeg måtte kjøre denne for jobben en dag :-) For en bil! Men koster desverre like mye som huset så blir desverre ikke sånn på meg:-(

ycgdgk5cbz8jj8vwgr98.jpg

d9r0ykeoa7xdrmkr5i2o.jpg

Til slutt et bilde av nye konebilen, kjøpte den av Oberland her inne og er veldig fornøyd med den. Hadde planer om å bygge den om til M og bruke den til lekebil, men må revurdere det da jeg syntes den er litt trang innvendig.

jeuuyepgvs1w5zkio916.jpg

Det var litt bilder av forskjellig OT. Men nå blir det fokus på å få M3'n klar:-)

Skrevet

Da har jeg fått henta e46'n fra vinterlagring, men først måtte jeg få vasket garasjegulvet som var fult av skit etter vinteren.

Etter litt rydding og vasking av garasjen fikk jeg gjort litt småtteri med bilen. Fikk ut bakseter og en del deler som har ligget i bilen, samt fått av støtfangere og sideskjørt slik at bilen straks er klar for å få nye bakskjermer og litt lakk:-)

Først litt vask..

347dcy7imkyydpl3r97z.jpg

okwt2mk8x8gzzkqssos5.jpg

bpyyuljo9vdggst40qse.jpg

9k9lskabwyncmr9ht3pa.jpg

tizc3bz8vy7rc00lpi77.jpg

08eg1rhn9zz5j2wsu2br.jpg

nqaoj1oey5ttrpxvkn7t.jpg

Må gjøre noe med interiørpanelene da de ikke er strøkne lenger, så alternativene er vel å lakke i sort, grått eller i bilens farge Imola, hva tror folket??

jinrmsk46qtcld3lsg65.jpg

Skrevet

Da var nye felger til M3'n i hus.

Måtte prøve på 1'ern også for å se hvordan det ble, men bilen er for høy til at det blir pent, vurderer å få senket den litt så den ser litt bedre ut.

1zdu5jifa62ayl1xjpzw.jpg

Sitter bedre på e46 da :D

oc693z6khuyi74bsw9va.jpg

gp5igyw8wxkx5eyf708p.jpg

Skrevet

Er e46'n noe du skal selge når den er ferdig?

Edit.

Leste litt bedre igjennom nå, og ser at den vurderes solgt.

Grattis med 1M da!!! Hva synes du om den bilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...