Kvasi Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Har hatt no trobbel med ABS-en en stund, når jeg står helt stille jobber pumpa sånn at jeg kjenner det i pedalen og den slipper bremsene litt. I går oppdaget jeg at når jeg står stille og trår pedalen akkurat nok inn til at bremselyset kommer på pulserer lysene på bilen svakt i samme takt som ABS-en pleier å gjøre når jeg trår hardere på pedalen. Stereoen blir også svart i et halvt sek når jeg feks bytter fra spredere til nærlys, eller slår på langlys. Virker som jordfeil for meg men hvor skal man lete.. Det eneste jeg kommer på å ha gjort ca i den tiden dette begynte er å jorde BBL like ved hjernen over hanskerommet, men dette kan da umulig ha noe å si?
Kvasi Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Skrevet Desember 1, 2011 Det er forresten en facelift. Forslag?
Kvasi Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Skrevet Desember 5, 2011 Nei, det har jeg ikke tenkt på engang.
SSM Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Prøv det da, så ser du om de andre problemene forsvinner.
Kvasi Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Skrevet Desember 5, 2011 Noen teorier om hvorfor ABSen kan begynne å drive på sånn? Har OHMet sensorene fremme og de ser bra/like ut, men de bak er så vanskelige å komme til at de har blitt utsatt foreløpig.
Kvasi Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Skrevet Desember 5, 2011 De bak ligger vel under baksetet? Mener på det jeg også, men jeg har touring og det er et halvstort stykke arbeid å komme til under teppet der og kan ikke huske at jeg så de da jeg bytta bensinpumpe. Noen som vet hvilken sikring ABSen er på? Står ikke i boka mi.
Kvasi Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Skrevet Desember 7, 2011 Har mine store tvil om at det er et relee som står bak. Ingen andre ideer?
flonoen Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Her må det megging til, 1000v rett i sikringsboksen!
rekorden Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Mener å ha lest at releet til ABS-pumpen kan brenne seg fast, slik at ABS-pumpen går hele tiden. Mulig det er noe slikt som har skjedd?
Kvasi Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Skrevet Desember 7, 2011 Mener å ha lest at releet til ABS-pumpen kan brenne seg fast, slik at ABS-pumpen går hele tiden.Mulig det er noe slikt som har skjedd? Men det gjør den ikke. ABS-en funker helt som den skal når jeg kjører, men når jeg stopper og står helt stille begynner den som regel å jobbe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå