John Kr Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Hei Prøvde å finne noen tråde her på forumet angående polering av bilen, fant ikke så mye. Regner med at mange av dere har mye kunnskap om dette. Selv har jeg polert mine biler gjennom mange år, men jeg begynner å bli latere og latere på dette området. Det er sikkert kommet mange nye produkter som er enkel å jobbe med, har selv svermet for Autoglym, men mener at det finnes mange andre gode produkter også. Skal ikke maskinpolere bilen. Trenger noen gode råd fra dere, angående polering av min nye F11. På forhånd takk for hjelpen John Kr
lasseln Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Mulig det bare er jeg som er på bærtur, men såvidt jeg vet så er håndpolering masse jobb og lite resultat. Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil bruke maskin? Edit: Sorry hvis du føler at jeg drar tråden offtopic med engang.
John Kr Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Skrevet Desember 1, 2011 Blir det ikke ringer i lakken da? Har sett på naboens svarte Mercedes, den ser rett og slett ikke ut, jobben ble gjort på et kjent bilpleiefirma. John Kr
lasseln Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Jeg har gått over min bil flere ganger nå, med flere forskjellige produkter. Har enda ikke opplevd at det blir merker av dette. Men jeg er på ingen måte noen ekspert, så jeg skal ikke rope så veldig høyt. Men personlig føler jeg meg veldig trygg på å bruke maskin. Mye handler om hvordan du behandler maskina i form av omdreininger samt hvor mye press du legger på maskina, videre så spiller jo selvfølgelig produktene en stor rolle. Personlig er jeg veldig i glad i Scholl Concepts sine produkter. Men om du absolutt ikke ønsker å bruke maskin, så vet jeg at Meguiars lager endel produkter som visstnok er laget for håndpolering. Verdt å undersøke om maskin er uaktuelt
todleif Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Kjent bilpleiefirma betyr ikkje at det blir bra! Her er det sikkert køyrespor i lakken. Ved bruk av grove poleringsmidler blir det ofte køyrespor. Dette er vanligvis greit å få vekk med ei finare middel. (og pute) Eg bruker flex roterende og DA maskin sammen med scholl poleringsprodukter. Putene er ifra scholl og uber. Dette fungerer bra og det er ein del andre som og er fornøyd med disse produktene, Eg er ikkje noken ekspert på maskinpolering, men her er ein link til når eg polerte drømmebilen min! http://www.detailersclub.no/forum/topic ... turbo-930/
e30 tic Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Personlig mener jeg du klarer deg lenge med håndprodukter, var kun det jeg brukte før. Maskin behøver du ikke før du skal FJERNE riper, og ettersom du har ny bil er planen å beskytte lakken og holde den ripe fri. Jeg har lært sinnsykt mye på detailersclub.no, mye bra lesing! Ting baller på seg og nå har jeg utstyr og produkter for over 10000.- og det er bare for hobby bruk. Se på Show trådene på forumet der så får du se hvordan ting skal gjøres, er noen greie før/etter bilder der inne! Meguiars har jo gode produkter for hånd, disse selges også på bilxtra om du ikke vil bestille på nett.
John Kr Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Skrevet Desember 2, 2011 Tusen takk for tipsene, må se litt rundt på disse andre forumene også da og lese seg litt opp. Man vil vell ikke finne et produkt som gir alt og som er lett å jobbe med, men jeg er villig til å prøve andre produkter en Autoglym, synes de er noe tung å få av lakken.
rel0ad Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 anbefaller å sjekke ut detailers club, der har de skikkelig peiling
e30 tic Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Om du syns den røde super resin er vond å få av bruk en fuktig fuktig klut før du feks legger på Ag HD voksen
hmsilset Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Hvist du ikke vil vokse bil ofte, og kun skal ha beskyttelse på lakken er Swissvax.no å anbefale.Voksene varer lenge og er veldig lett å legg og buffe/tørke av! Det koster litt, men du kan lett ha en voks til f.eks 500- 1000kr i 5 år om du oppbevarer den riktig og bruker lite.Voks skal ofte legges tynt En jeg voksa i fjor.Litt maskinarbeid først.. http://www.youtube.com/user/hmsilset?fe ... d6P94Ft1cM
Yngvejos Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Personlig mener jeg du klarer deg lenge med håndprodukter, var kun det jeg brukte før. Maskin behøver du ikke før du skal FJERNE riper, og ettersom du har ny bil er planen å beskytte lakken og holde den ripe fri.Jeg har lært sinnsykt mye på detailersclub.no, mye bra lesing! Ting baller på seg og nå har jeg utstyr og produkter for over 10000.- og det er bare for hobby bruk. Se på Show trådene på forumet der så får du se hvordan ting skal gjøres, er noen greie før/etter bilder der inne! Meguiars har jo gode produkter for hånd, disse selges også på bilxtra om du ikke vil bestille på nett. En runde med roterende maskin kan så absolutt ha noe for seg på en ny bil. Ny bmw lakk bruker å ha en slags "appelsinhud" i overflaten, denne får man ikke bort med håndprodukter. Etter den første runden for å få frem glansen i bilen, kan man klare seg lenge med håndprodukter ved riktig vasketeknikk.
hmsilset Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Personlig mener jeg du klarer deg lenge med håndprodukter, var kun det jeg brukte før. Maskin behøver du ikke før du skal FJERNE riper, og ettersom du har ny bil er planen å beskytte lakken og holde den ripe fri.Jeg har lært sinnsykt mye på detailersclub.no, mye bra lesing! Ting baller på seg og nå har jeg utstyr og produkter for over 10000.- og det er bare for hobby bruk. Se på Show trådene på forumet der så får du se hvordan ting skal gjøres, er noen greie før/etter bilder der inne! Meguiars har jo gode produkter for hånd, disse selges også på bilxtra om du ikke vil bestille på nett. En runde med roterende maskin kan så absolutt ha noe for seg på en ny bil. Ny bmw lakk bruker å ha en slags "appelsinhud" i overflaten, denne får man ikke bort med håndprodukter. Etter den første runden for å få frem glansen i bilen, kan man klare seg lenge med håndprodukter ved riktig vasketeknikk. Den ruglete/ujevne lakken får en ikke bort med maskinpolering heller.Gjør den heller tydeligere. Men med våtsliping først går det nok bort etterhvert.Da er mye lakk borte..
Odd-M Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 For hånd går vel Autoglyms produkter for å være gode. Paint Renovator, Super Resin Polish og Extra Gloss Protection. Disse vil til en viss grad "sminke" bort noe riper midlertidig. Jeg er også meget godt fornøyd med Meguiars Deep Crystal serie med tilsvarende 3 steg. Du kan bruke disse produktene med en såkalt DA-maskin (oscillerende bevegelser, ikke roterende) da det ikke skaper varme. Maskinpolering blir vel en helt annen liga av utstyr og påkostninger, men nødvendig hvis du vil fjerne vaskeriper og andre riper permanent. Jeg er svært fornøyd med 3Ms proffprodukter med rubbing, polering, og finpolering. Har både DA-maskin og roterende, som dekker alle ønsker og behov. Men vi snakker nok om en investering på minst 3k for en enkel maskin med puter og poleringsmidler. En proff maskin koster alene fra 2k og oppover. Å bruke er roterende krever noe trening, ikke minst for å få et godt resultat. En DA-maskin er noe enklere og safere, men er langt fra like effektiv. BMWs lakk kan etter min begrensede erfaring være steinhard å jobbe med. Om jeg skal anbefale en svært god og rimelig voks i stedet for steg tre i de håndpoleringsproduktene, så må det bli Collinite 915. Swissvax er voksenes Rolls Royce, men hvorvidt min Swissvax Concorso til ca 1.600,- er verdt merkostnaden fra en rimelig Collinite vet jeg søren ikke. I allefall ikke om man handler etter nøktern budsjett. Og husk, en god vaskeprosess er minst 10 ganger viktigere enn hvilken polering og voks du bruker! Børste er fyfy, bensinstasjonssvamper er no-go.
John Kr Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Skrevet Desember 2, 2011 Børste er fyfy, bensinstasjonssvamper er no-go. Dette tar jeg til etterretning og vil da kjøper inn "ja" produkter.
Odd-M Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Børste er fyfy, bensinstasjonssvamper er no-go. Dette tar jeg til etterretning og vil da kjøper inn "ja" produkter. Dette er vanedannende, sjekk http://www.detailersclub.no/forum/ http://www.scandicshine.no selger mye fint vaskeutstyr. BMWCCN har rabattavtale her på 15%. De øvrige nettbutikken i den første linken min selger forøvrig også mye fint utstyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå