JonasD Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Da prøver jeg med en ny tråd her på bimmers! Jeg og en kompis var å henta en ny bruksbil/vinterbil. En Boston Green 318is (M44B19) Startet med å ta toget fra Oppdal kl. 01 natt til torsdag. Ankom Oslo S hvor RemiA hentet seg en ny ABS hjerne til is'en sin, før vi tok toget til Drammen. Skulle møte en industrimekaniker kl. 09. Da vi kom frem på verkstedet fikk jeg sett over bilen, prøvekjørt osv. Merka at temperaturen steig over grensa. Fant etterhvert ut at han hadde fylt fire liter med kjølevæske uten å lufte motoren, så den saken ble grei. Motoren hadde uvjevn gange fra 1200 til 1500rpm. Ellers så var bilen i god stand, med lite rust og fin i lakken. Han hadde montert komplett M-optikk for utenom speilene som var originale. Var ikke så mye å si på bilen, hadde ei stor sprekke i ruta, men tegna opp delkasko før jeg tro nedover (noe som jeg ikke angrer på!!) Bilen er avregistrert og forrige eier hadde ikke tid/råd til å fullføre bilen. Derfor fulgte det med en haug med deler som, bora/slissa bremseskiver fram og bak, senkefjærer til SPAX senkesettet, som forøvrig var justerbart hardhet i 24 trinn. Clucth og diverse foringer fulgte med bilen, samt. M3 motorsport felger. Fyrn virka ganske hyggelig og hjelpsom, så bestemte meg for å ikke prute av prisen. Skrev under papirer (bilen ble solgt som rep. objekt) greit nok. Da det var endel arbeid for å få bilen EU ok. Begynte turen fra drammen og hjem (7 timers kjøring) med et bagasjerom fullt av felger og deler. Alt gikk greit helt til vi kom til Dovre Motell, da vi stoppet og skulle bytte viskere. Et par minutter senere skulle vi ut på veien igjen. Akkurat i det jeg skulle starte bilen, så kilte tenningslåsen seg, fikk ikke start. Endte med å vente 2,5 time på NAF. Så et par timer senere og 207 banneord så fikk vi trillstarta bilen. Kjørte en mil før vi fant ut at veien over Dovre var STENGT!! Vi stoppa etterhvert i snøkaoset. Bilen var helt umulig å kjøre, fuska og smalt i eksosen (aner ikke hvorfor) Mtp Dovre var stengt, ringte jeg Viking og fikk de til å taue bilen til nærmeste verksted. Der skal de nå montere ny frontrute, tenningslås, og diagnoser bilen. Etter en time eller to med irritasjon fant vi ut at tidligste tog gikk om 6 timer. Eneste mulighet for å komme seg hjem var å dra på togstasjonen og legge seg på sofaen å vente.. Kl. 07 fredags morgen var vi hjemme uten bil.. Så til litt bilder.. Hehe Anyways, bilen står på verksted nå, håper å få henta den om en uke og montere slissa skiver, nye styrestag, fjerne de røde (!) blinklyspærene og montere orginalt lys, deretter EU. Bilen er god den, varmeseter, ASC, ASR, kjørecomp + mye ekstra Planer fremover er hvertfall og få på justerbart senkesett. Har jo Style 5 felger liggende, men tror jeg pusser opp Motorsport felgene og bruker de. Ellers blir det full lakkrens og pleie med Meguiars, Chemical Guys og Swissvax, så bilen skal bli fin den. Diverse andre ting som skal på, Xenon i grøft, ccfl ringer er på vei i posten. Vurderer M3 flap på vingen, men hvor selger de det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Så ut som en pen bil dette da Kjedelig at det ble så mye problemer med hentinga av bilen. Har absolutt potensiale denne. Må følge med denne framover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Utrolig kjip start på denne bilen for deg men ikkeno du ikke får fikset vettu! litt dritt at vinterbilen trenger såpass mye mekk bare for å bare kunne gå da.. anyways, Gratulerer med bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Aiai, for et styr! Skal følge med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2011 Så ut som en pen bil dette da Kjedelig at det ble så mye problemer med hentinga av bilen. Har absolutt potensiale denne. Må følge med denne framover Bilen er pen den! Potensiale er det, vurderer også oransje blinkers fram. I tillegg til M3 flippen og felger må jo det bli bra. Tenker på å polere opp det som er av kanter på de Motorsport felga, en liten vri altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Skal følge med Gratulere med ny bil, tross problemene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fizn Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Vet at Schmiedmann har M3 GT m/ flap, send dem en mail å se om du får kjøpt bare flapen av dem visst dem ikke selger det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2011 Har sendt de en mail. Takker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2011 De M3 GT felgene har BMW og Motorsport inngravert i felgene, men mine har kun Motorsport inngravert. Dvs, at de er kun M3 felger da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Desember 3, 2011 Share Skrevet Desember 3, 2011 Vet ikke om dette hjeler deg noe? http://forums.bimmerforums.com/forum/showpost.php?p=6872367&postcount=7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2011 Tja, hadde linken funka så kanskje det kunne vært til hjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Desember 4, 2011 Share Skrevet Desember 4, 2011 What? Funker her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2011 Funka nå! Slik er de, kun med Motorsport inngravert. Forøvrig, så blir bilen ganske lik den på bildet over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Desember 4, 2011 Share Skrevet Desember 4, 2011 Hvis ikke har ///M merket i nærheten av senterkoppen er det uorginale felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2011 Ser ikke noen M emblem på felgene nei, kun Motorsport! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå