Yngvejos Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Jojo morten, turboen lager mer co veit du tauekroken står sikkert på bilen fordi den er tungstarta når den er varm... Det gir veldig lite mening, med tanke på at bilprodusentene nå tyr til turbo for å få ned CO.
B3KK15 Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Vet vilken bil du mener, har sett "prosjekt tråden" hans her og bilde av motorrommet med 5 slangklemmer på 30cm gir ikke intrykk av att dette er særlig bra vare
BlueM Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Jeg ville vel kanskje reagert litt på at tauekroken sitter på bilen. det er jo ikke akkurat ekstrautstyr du lar stå på bilen. At lampa for ABS og traction control lyser er jo heller ikke akkurat sunnhetstegn... Kan jo også "bare være en filleting" men lista for denne bilen begynner jo å bli ganske lang etterhvert...
bmw cab Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Den bilen der er verdt mer uten turbokittet.Og på en uorginal turbo motor så holder det ikke med at bensintrykket må justeres.Der er det alltid noe å gjøre,man blir liksom ikke ferdig noen gang.Det at de lampene lyser er tegn på at bremsene er slitt.Dvs at han som eier bilen har brukt bilen godt.I motor rommet så er alt bare kastet inn føler jeg,møkkete,haug med ledninger,slangeklemmer osv osv.Se også på intercooler rørene,sveise sømmene er ikke de beste. Kan garantere at turbomanifolden er sprukket opp og topp pakning er gåen. Den er tungstartet,ergo starteren er nok ganske så sliten den,blitt kinnet på litt vel mange ganger.. Jeg jobber som bilselger,og ser på lang vei tilstand på en bil.Og dette er ikke en bil som er verdt mye mer enn rundt 15.000 kr,- uten felger.
JulianS Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Jojo morten, turboen lager mer co veit du tauekroken står sikkert på bilen fordi den er tungstarta når den er varm... Det gir veldig lite mening, med tanke på at bilprodusentene nå tyr til turbo for å få ned CO. Det var ironisk ment! En turbo har ingenting med co å gjøre. At bilprodusentene tyr til mindre og mer effektive motorer derimot.. Turboen blir brukt fpr å gjøre en liten motor effektiv. Bilselgere er vel en av de yrkesgruppene jeg stoler minst på det dere virkelig kan er å dra fram mulige feil og mangler med kjøpsobjekter og å legge skjul på feil og mangler på salgsobjekter...
T. Thøgersen Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Den bilen der er verdt mer uten turbokittet.Og på en uorginal turbo motor så holder det ikke med at bensintrykket må justeres.Der er det alltid noe å gjøre,man blir liksom ikke ferdig noen gang.Det at de lampene lyser er tegn på at bremsene er slitt.Dvs at han som eier bilen har brukt bilen godt.I motor rommet så er alt bare kastet inn føler jeg,møkkete,haug med ledninger,slangeklemmer osv osv.Se også på intercooler rørene,sveise sømmene er ikke de beste.Kan garantere at turbomanifolden er sprukket opp og topp pakning er gåen. Den er tungstartet,ergo starteren er nok ganske så sliten den,blitt kinnet på litt vel mange ganger.. Jeg jobber som bilselger,og ser på lang vei tilstand på en bil.Og dette er ikke en bil som er verdt mye mer enn rundt 15.000 kr,- uten felger. Så fint at du har alle svara her da.
bmw cab Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Men det er jobben min det JulianS.Og vi bilselgere har regler å følge vi å vettu.Jeg vil seff kjøpe en bil inn billig,og så selge den ut igjen med fortjeneste.Ta et eks som skjedde forrige uke.En kunde kjøpte en bil til 130.000 f.reg.En BMW e46 320ia 04 mod.En eier siden ny,haug med kvitt fra Stenshagen.Bilen hadde gått garantert 140.000 km.3 mnd bruktbilgaranti,eller 3000 km.Alt ble sjekket før overtagelse.4 dager før garantien gikk ut så klarte kunden å kverke girkassa.Ja det ble dekket av oss selgere det,kom på 37000 kr for ny kasse ferdig montert.Er ikke alle selgere som er uærlig vettu.Og firmaet mitt selger primert kun BMW. Ja T.Thøgersen,har nesten alle svarene. Men kjøper må bestemme det selv.Jeg tar alt ut ifra bildene og inntrykket jeg for
T. Thøgersen Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Så utfra bilder og en annonse kan du fysisk se, og garantere, følgende; og jeg siterer: -"Kan garantere at turbomanifolden er sprukket opp og topp pakning er gåen." -"Den er tungstartet,ergo starteren er nok ganske så sliten den,blitt kinnet på litt vel mange ganger.." Ikke verst.
JulianS Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Ja det er vel ikke bare et spørsmål om å være ærlig eller ikke... Skjønner jo at du er selger å ikke mekaniker: abs og antispinn lampe lyser, noe som indikerer slitte bremser? Hvor tar du det fra? Du kan garantere at manifolden er sprukket og at toppakning er defekt? For no vrøvl...
OLEZZ Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Har tatt avgassmåling av bmw med turbo, og det var ikke innenfor på noen som helst måte hehe. når ting er riktig justert så ser jeg ingen problem att den har samme avgass på tomgang som den har orginalt ? Da tror jeg du må justere med et avgassmålingsapparat tilgjengelig i tilfelle. Gå fint på tomgang er en ting, men det er ikke rare justeringer som skal til før det blir feil avgass uavhengig av tomgangen. BBlambda er en mulighet, men har mine tvil. bmw turbo og katalysator er også noe som ikke blir brukt så ofte. Uten denne går det hvertfall ikke.
JulianS Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Selvfølgelig får du ikke ned co uten katalysator... Jeg har katalysator på iS-turboen, co'n er fin der, med turbochip!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå