Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på ebay at det er mange som selger plugger til BMW. Sett på annonser fra UK.

Plugger er jo ganske dyrt å kjøpe her til lands og på ebay får man seks ngk eller bosch plugger for 200,- med frakt. Er det noen skjulte kostnader her jeg må passe meg for? Nye bildeler skal vel ikke betales toll på? Så jeg må bare legge på 25% moms på totalbelløpet så får jeg total pris?

250,- for seks plugger inkl. frakt og moms. I Norge er det dobbelt så dyrt.

Skrevet

Om vare koster under 200,- betaler du ikke moms, og ikke forenklet tollbehandling.

MEN! om vare koster over 200,- må du betale moms av både prisen av varen, og frakta.

Dvs; om vare koster 250,- og frakt koster 100,- må du betale 25% av kr 350,- til den norske regjerings julebordkasse + sansynligvis gebyr for forenklet tollbehandling (vanligvis rundt en hundrings).

Skrevet

Hmm.. jeg handlet for flere tusen av PPF for noen år siden. Da ringte jeg tollvesenet og fikk beskjed om at det er IKKE tollavgift på nye bilder. Det gikk noen uker etter at jeg fikk varene så fikk jeg en momsregning fra fraktselskapet. PPF trakk av den svenske momsen før jeg betalte.

Skrevet

Finner ikke bildeler i lista på toll.no, men valgte bygningsmateriell. Satte inn 176,- for pluggene, 33,- for frakt. Fikk da opp at det ikke er toll, men moms på varene og frakten totalt. Kommer da på 261,25,- totalt. Dette er for NGK BKR6EK. GS tar 750,- for samme plugger med frakt. 540,- etter rabatt..

Skrevet

Hvis du sørger for at pluggene koster mindre enn 200kr, så pleier de å bli sendt med brev ( dermed beregner de ikke frakt prisen av brevet i tollen ). Jeg har bestilt NGK plugger fra ebay til mine biler i mange år og har aldri fått toll.

http://www.ebay.co.uk/itm/NGK-spark-plu ... 3a452cf8f1

Jeg pleier å kjøpe 6 av dem til min 520 ( e34 M50b20 ), og det er aldri noe problem :) Billig og bra.

Det er forøvrig ikke TOLL kostnad på bildeler, det er 25% moms på ting over 200kr. Det eneste som er tollbelagt meg bekjent er klær ( som er 10% ), så hvis du handler klær på nettet utenlands får du 35% i tollbehandlingen. Ellers er det 25% moms + postens tollbehandlingsavgift (100kr eller noe ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...