Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg vet ikke om dette er riktige delen av forumet men jeg spør her :)

Jeg har litt lyst på BMW, men ikke til mer enn 50k. Jeg så en 3 serie som var priset til 8k med ny motor, men jeg tror det må være noe ugler i mosen med den. Men hvilken BMW er grei å få til under 50 k? Hvor langt går en BMW gjennomsnittlig? Er 270000 km mye?

Takk på forhånd :)

Mvh

DieselMotor

Skrevet

Støtter den...Trygg og sikker bil tiltross for alder...Driftsstabil , lett å skru selv...masse storbilfølelse..

Faktisk en luksusbil som kostet fra ca.500.000.- og oppover en gang...

Skrevet

En liter på mila pluss sånn ca vil jeg tro.

Litt avhengig av hvor mye lyskryssracer og om det er automat eller manuell.

I tillegg vedlikehold, dekkbredde osv.

Du kan jo evt kjøpe kitt og konvertere til E85 og.

Skrevet
Jeg har E39 528iA til 40.000 kr da?

Noe smaafiks, kmstand ikke mer enn 220.000.

Gode kjoreopplevelser til en billig penge :)

Mvh Oyvind

Er 220000 km langt? Jeg har hørt at de har gjort sitt ved 300kkm?

Tusen takk for svar :D

Mvh

DieselMotor

Skrevet

Tror ikke du skal være så bekymra for hvor langt motoren er gått, det du bør se etter er bl.a tilstanden på hjuloppheng både fremme og bak. E39 er "luksusbiler" med ganske avansert hjuloppheng så det er mange stag og foringer som kan være utslitt hvis den ikke er tatt vare på. Dette kan jo fort koste litt hvis det ikke er blitt vedlikeholdt underveis og det kan også resultere i bl.a skejvslitasje på dekk som fort blir dyrt når du kommer opp i 18" med litt bredde.

En annen ting som kan lønne seg å se etter er tilstand på automatkasser. Mange av disse har gått 200.000-300.000km uten noe vedlikehold (Bmw påstod at oljen i disse kassene varer evig, dette er vel mildt sagt en sannhet med modifikasjoner) så det kan være greit å se at de ikke oppfører seg veldig rart ved en prøvekjøring for skifte/overhaling av automatkasser kan fort koste endel.

Ellers så er jo E39 knallbiler å kjøre og anbefales på det varmeste. Jeg har hatt turer hvor jeg har kjørt 1200-1300km på samme dag kun avbrutt av korte pauser for litt mat og det har jeg ikke klart med noen andre biler jeg har hatt.

Skrevet

En rangering etter hvilken bil du får mest for pengene i forhold til årsmodell.

E39

E34

E36 er vel den du må betale mest for i forhold til hva du får for pengene.

Dette mener jeg er generelt gjennomsnitt.

Skrevet
Tror ikke du skal være så bekymra for hvor langt motoren er gått, det du bør se etter er bl.a tilstanden på hjuloppheng både fremme og bak. E39 er "luksusbiler" med ganske avansert hjuloppheng så det er mange stag og foringer som kan være utslitt hvis den ikke er tatt vare på. Dette kan jo fort koste litt hvis det ikke er blitt vedlikeholdt underveis og det kan også resultere i bl.a skejvslitasje på dekk som fort blir dyrt når du kommer opp i 18" med litt bredde.

En annen ting som kan lønne seg å se etter er tilstand på automatkasser. Mange av disse har gått 200.000-300.000km uten noe vedlikehold (Bmw påstod at oljen i disse kassene varer evig, dette er vel mildt sagt en sannhet med modifikasjoner) så det kan være greit å se at de ikke oppfører seg veldig rart ved en prøvekjøring for skifte/overhaling av automatkasser kan fort koste endel.

Ellers så er jo E39 knallbiler å kjøre og anbefales på det varmeste. Jeg har hatt turer hvor jeg har kjørt 1200-1300km på samme dag kun avbrutt av korte pauser for litt mat og det har jeg ikke klart med noen andre biler jeg har hatt.

Kjørte 4000 KM på 3,5 dager Med Mercedes W210 E 200 CDI. totalt 10 000km på 3 uker. bilen ga ikke et lite host fra seg en gang. 8)

Skrevet

Ja det er en bra tur, mulig jeg ordla meg litt klønete men jeg tenkte ikke på om bilen tålte det men om kroppen som satt bak rattet tålte det :-) Altså høy comfort noe du også i høyeste grad har i en E-Klasse. Jeg har tidligere hatt stor Volvo og Stor Audi men det ble for slitsomt med de å kjøre så langt på samme dag.

Når jeg kjøpte min E39 så prøvde jeg faktisk E-Klasse,Audi A6, Volvo V70 og Volvo S80. Stod etterhvert igjen med valget mellom E-Klasse og E39.

• 8 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...