DieselMotor Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Heisann. Jeg vet ikke om dette er riktige delen av forumet men jeg spør her Jeg har litt lyst på BMW, men ikke til mer enn 50k. Jeg så en 3 serie som var priset til 8k med ny motor, men jeg tror det må være noe ugler i mosen med den. Men hvilken BMW er grei å få til under 50 k? Hvor langt går en BMW gjennomsnittlig? Er 270000 km mye? Takk på forhånd Mvh DieselMotor
Testpiloten Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Jeg har E39 528iA til 40.000 kr da? Noe smaafiks, kmstand ikke mer enn 220.000. Gode kjoreopplevelser til en billig penge Mvh Oyvind
jolly Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Støtter den...Trygg og sikker bil tiltross for alder...Driftsstabil , lett å skru selv...masse storbilfølelse.. Faktisk en luksusbil som kostet fra ca.500.000.- og oppover en gang...
Testpiloten Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Men selvsagt saa finnes det mange BMWer til under 50.000 da, maatte bare reklamere for min Kostet 700.000 ny i 1996 tror jeg
Stonescream Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 En liter på mila pluss sånn ca vil jeg tro. Litt avhengig av hvor mye lyskryssracer og om det er automat eller manuell. I tillegg vedlikehold, dekkbredde osv. Du kan jo evt kjøpe kitt og konvertere til E85 og.
DieselMotor Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Skrevet Desember 5, 2011 Jeg har E39 528iA til 40.000 kr da?Noe smaafiks, kmstand ikke mer enn 220.000. Gode kjoreopplevelser til en billig penge Mvh Oyvind Er 220000 km langt? Jeg har hørt at de har gjort sitt ved 300kkm? Tusen takk for svar Mvh DieselMotor
joachim sørlie Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 det er ikke langt for en sånn bil nei og e39 er gode biler og kjøre!
Hpi Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Tror ikke du skal være så bekymra for hvor langt motoren er gått, det du bør se etter er bl.a tilstanden på hjuloppheng både fremme og bak. E39 er "luksusbiler" med ganske avansert hjuloppheng så det er mange stag og foringer som kan være utslitt hvis den ikke er tatt vare på. Dette kan jo fort koste litt hvis det ikke er blitt vedlikeholdt underveis og det kan også resultere i bl.a skejvslitasje på dekk som fort blir dyrt når du kommer opp i 18" med litt bredde. En annen ting som kan lønne seg å se etter er tilstand på automatkasser. Mange av disse har gått 200.000-300.000km uten noe vedlikehold (Bmw påstod at oljen i disse kassene varer evig, dette er vel mildt sagt en sannhet med modifikasjoner) så det kan være greit å se at de ikke oppfører seg veldig rart ved en prøvekjøring for skifte/overhaling av automatkasser kan fort koste endel. Ellers så er jo E39 knallbiler å kjøre og anbefales på det varmeste. Jeg har hatt turer hvor jeg har kjørt 1200-1300km på samme dag kun avbrutt av korte pauser for litt mat og det har jeg ikke klart med noen andre biler jeg har hatt.
hao Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 En rangering etter hvilken bil du får mest for pengene i forhold til årsmodell. E39 E34 E36 er vel den du må betale mest for i forhold til hva du får for pengene. Dette mener jeg er generelt gjennomsnitt.
hermanoo90 Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Tror ikke du skal være så bekymra for hvor langt motoren er gått, det du bør se etter er bl.a tilstanden på hjuloppheng både fremme og bak. E39 er "luksusbiler" med ganske avansert hjuloppheng så det er mange stag og foringer som kan være utslitt hvis den ikke er tatt vare på. Dette kan jo fort koste litt hvis det ikke er blitt vedlikeholdt underveis og det kan også resultere i bl.a skejvslitasje på dekk som fort blir dyrt når du kommer opp i 18" med litt bredde. En annen ting som kan lønne seg å se etter er tilstand på automatkasser. Mange av disse har gått 200.000-300.000km uten noe vedlikehold (Bmw påstod at oljen i disse kassene varer evig, dette er vel mildt sagt en sannhet med modifikasjoner) så det kan være greit å se at de ikke oppfører seg veldig rart ved en prøvekjøring for skifte/overhaling av automatkasser kan fort koste endel. Ellers så er jo E39 knallbiler å kjøre og anbefales på det varmeste. Jeg har hatt turer hvor jeg har kjørt 1200-1300km på samme dag kun avbrutt av korte pauser for litt mat og det har jeg ikke klart med noen andre biler jeg har hatt. Kjørte 4000 KM på 3,5 dager Med Mercedes W210 E 200 CDI. totalt 10 000km på 3 uker. bilen ga ikke et lite host fra seg en gang.
Hpi Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Ja det er en bra tur, mulig jeg ordla meg litt klønete men jeg tenkte ikke på om bilen tålte det men om kroppen som satt bak rattet tålte det Altså høy comfort noe du også i høyeste grad har i en E-Klasse. Jeg har tidligere hatt stor Volvo og Stor Audi men det ble for slitsomt med de å kjøre så langt på samme dag. Når jeg kjøpte min E39 så prøvde jeg faktisk E-Klasse,Audi A6, Volvo V70 og Volvo S80. Stod etterhvert igjen med valget mellom E-Klasse og E39.
hermanoo90 Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Men siden at w210 har det fine rustproblemet, så hadde jeg i dag mellom w210 og e39 LETT valgt e39! =D
DieselMotor Skrevet August 30, 2012 Forfatter Skrevet August 30, 2012 Hei igjen. Da har det seg sånn at jeg skal selge båten til neste år(regner jeg med) Det blir nok 100k for den. Da har jeg 120++ k å bruke på bil. Hva mener dere er aktuelle da? Jeg har tittet litt på nettet allerede og sett på disse to. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36260389 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31896133 Mvh DM
Sturmtiger Skrevet August 31, 2012 Skrevet August 31, 2012 Hei. Hva skal du bruke bilen til, og hvor stor motor vil du ha? :>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå