håk Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Hører at 523'ene er "strupa" betyr det at det finnes en lett måte/snarvei å fjerne dette, slik at den blir/føles sprekere? Har en slik selv, med åpent luftfilter og effektanlegg. Er neste steg turbo eller kompressor, eller er det noe annet jeg kan gjøre som hjelper litt? Mvh Håkon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 M50b25 innsug... Eller bytt motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2011 Er det en stor operasjon å bytte innsug? gir det flere hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nagin Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Ingen aning. Men får kjøpt komplette kit på ebay til rundt 4000 mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Mye mer enn bare innsug her Lar seg ikke bygge om sånn enkelt. Mer power gir to alternativer etter min mening. Presse eller større motor og bremser. Ligger utepå Finn? eller her en 530 tror jeg det var. Hadde selv en tråd ute om ombygging/ triming av min 323. Endte opp med at alle var enig i at det var gode penger kastet etter dårlige. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 blokk og topp er samme som en 2.5 liter ja, men må ha 2.5 innsug, 2.5 eksos og ny programvare i motorstyreenhet for å få den til en 2.5.. hadde samme planen i vår 323, men gidder ikke bryet for "noen få" hester som ikke river skinnet av pølsa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Det ER en 2.5liter men er ikke lik m50b25. M52 har alublokk og annen topp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 Flere uavhengige rulletester viser at senere utgaver av M52TUB25 motoren i realiteten yter 185-190 HK originalt. Det er relativt bred enighet om at tyske skatteregler var årsaken til at motoren offisielt kun fikk 170 HK, men at motorens effekt alltid har vært noe høyere. Hvis man sammenligner f.eks E36 325i og E36 323i stemmer dette godt med faktiske akselerasjonsverdier og topphastigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå