flonoen Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Skrevet Desember 11, 2011 Når man ser på turbo, og det står "Internal wastegate with 8psi actuator", betyr det at man bare kan lade 8psi/0,55bar med den wastegaten? Kan dette stilles på den interne? Og når det står A/R: xx cold, A/R xx hot, er det A/R på henholdsvis turbindelen og kompressordelen? Og så ser jeg på noen turboer som har den splitten i flensen mot eksosmanifolden, at de kalles "anti-surge". Er dette noe som på en måte forbedrer responsen, flowen eller effektiviteten på noe vis? Slik at den splitten faktisk er positiv? Eller er det bare tilfeldig at jeg har sett det på noen turboer?
Joachim_M5 Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Når man ser på turbo, og det står "Internal wastegate with 8psi actuator", betyr det at man bare kan lade 8psi/0,55bar med den wastegaten? Kan dette stilles på den interne?Og når det står A/R: xx cold, A/R xx hot, er det A/R på henholdsvis turbindelen og kompressordelen? Og så ser jeg på noen turboer som har den splitten i flensen mot eksosmanifolden, at de kalles "anti-surge". Er dette noe som på en måte forbedrer responsen, flowen eller effektiviteten på noe vis? Slik at den splitten faktisk er positiv? Eller er det bare tilfeldig at jeg har sett det på noen turboer? 8psi actuator betyr at wastegatefjæra skal gi deg et grunntrykk på 8psi, det vil si at dette er det laveste ladetrykket man får med denne wastegateklokka. Man kan øke ladetrykket med ladetrykkstyring, mekanisk eller elektronisk. A/R Cold er kompressordelen, Hot er turbindel. Splitt i innløpet på eksoshuset kalles twin entry eller puls-splitt. Ikke noe du trenger å tenke på, har ingen betydning. Anti-surge finner man i kompressorhuset.
flonoen Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Skrevet Desember 12, 2011 Dyser på plass, s38b36 dyser på 380cc mente selger. Håper det holder til ~350 hester! Har turbo i kikkerten også! Om jeg ender opp med den jeg ser på, ligger jeg godt under budsjettet på 30k.
Joachim_M5 Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Da tror jeg du har gått på en smell, for hvis jeg husker riktig så er DE dysene IKKE så store.... Har vært diskutert før det der, men husker ikke hva som var fasit...
FTE Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Jeg har S38B36 dyser på min og de flower 270cc på 3bar. BMW brukte disse både på 3,6 literen og 3,8. Pluss at noen 3,8 fikk 290cc dyser også. Skal ikke påstå at det holder til 350 turbohester, men til 263hk som jeg har, så holder de i massevis ifølge bredbåndslambdaen iallefall.
flonoen Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Skrevet Desember 12, 2011 Hmm, det var jo litt dumt.. Får jo sikkert "hevet" kjøpet, men var helt grei pris på de så lurer på å bare prøve uansett. Holder kanskje til 300 hester? Får heller bare ha øynene åpne om det dukker opp andre større dyser. Hvor store er originale m30b35-dyser? De bør neste klare 300 hester, ellers vet jeg ikke om jeg gidder prøve med de, da kjøper jeg heller noen større først som sist. Men om s38b38 gikk med 340 hester, må de vel klare såpass? Trengs det større dyser ved blåsehester enn sugehester?
Joachim_M5 Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Motorer med overladd bruker å gå noe feitere på full last enn sugemotorer, og da går det litt mer fuel. Dyser fra 535 er ikke noe å tenke på engang.
joachim sørlie Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 æiæi, skal se om jeg finner dyser til deg jeg:) 2 lapper.. edit... viewtopic.php?f=14&t=204026&hilit=dyser
flonoen Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Skrevet Desember 12, 2011 Nei, men tenkte sånn for sammenligning. Får jeg hentet ut 300 hester med s38-dyser tror du? Kanskje oppover mot 350?
Joachim_M5 Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Ville ikkje satset på å kjøre så mye over 300. Kjøp deg noen 460cc dyser fra Volvo eller lignende.
flonoen Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Skrevet Desember 12, 2011 Er det dumt å kjøre på altfor store dyser? Snakker da 870cc på bare 300-350 gamp? Er de høyohm joachim (sørlie)? For lavohm klarer vel ikke original motorstyring med chip å styre? Eventuelt, hvor får man kjøpt disse velomtalte volvodysene på 460cc, og hvor mye koster de ca?
joachim sørlie Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 ta og se på linken i det forrige innlegget mitt, det er lav ohm dyser. inntrisert i de volvo dysene jeg og..
flonoen Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Skrevet Desember 12, 2011 Har egentlig vridd meg litt bort fra tanken på datasprut og inn på slik fekzen-chip, og da må jeg vel kjøre høyohm dyser :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå