Gå til innhold

Konseptstudie 535i turbo


flonoen
 Share

Anbefalte innlegg

Holset-turbo er i boks! Samt HKS wastegate, og fikk med et volvo turbogrenrør. Har en slik sprø volvokamerat, han får sikkert bruk for det før eller senere.

sørlie:

Kapper nok t3-flensen på grenrøret og sveiser på t4. Får håpe det får plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, plass må man alltids få klare å få til! Ser nå at det med å vente til våren med å sette i gang med dette kan jeg bare drite i, er så sinnsykt gira nå! Og nå har jeg vert på jobb og vekke fra bilen i en uke, blir nok bare verre når jeg kommer hjem igjen til min kjære 535!

Det meste av mikkmakk er på plass nå, har grenrør, turbo, wastegate og dyser. Mangler dumpventil (noen anbefalinger?), bredbåndslambda, turbotrykksmåler, boostkontroller, og muligens bensintrykksregulator. Samt eksosrør og trykkrør selvsagt, og mye annet smått sikkert.

Tror jeg bestiller disse i morgen:

http://www.ebay.co.uk/itm/52mm-SMOKED-7 ... 19cad0ba50

http://www.ebay.co.uk/itm/Stepper-Motor ... 19cb4366f5

Helt grei pris, og ser ikke så dumme ut når de er i samme farger.

Hadde vert kanon å få begynt på bygget i friperioden jeg akkurat gikk inn i (må på jobb igjen 16. januar), men tror nok det er mer realistisk å vente til neste friperiode. Får se hva vi får til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen tenker du på? Itjnå spessielt, bygger turbo mest for morro skyld og som en læreprosess. Eneste måten å lære noe på uten å gå skole/kurs, er jo å hive seg i det og prøve selv!

Men håper å få kjørt den på bane noen ganger! Kanskje spandere på den et billig coiloversett og ebc yellowstuff eller noe sånt. Trasig å bo på vestlandet eneste, langt å kjøre for å få være med på morroa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen tenker du på? Itjnå spessielt, bygger turbo mest for morro skyld og som en læreprosess. Eneste måten å lære noe på uten å gå skole/kurs, er jo å hive seg i det og prøve selv!

Men håper å få kjørt den på bane noen ganger! Kanskje spandere på den et billig coiloversett og ebc yellowstuff eller noe sånt. Trasig å bo på vestlandet eneste, langt å kjøre for å få være med på morroa!

Tenkte på flensen du linket:p overgang fra orginaø evo8 flens til t3 flens:p

Hehe, er vestlenning selv.. Bor på vigra utenfor ålesund.. Så er veldig klar over at det er langt til bane:( men vi holder på å prøve å få til bane her ute nå!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...