Gå til innhold

Konseptstudie 535i turbo


flonoen
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har dump liggende som jeg ikke bruker hvis du er int. Vet ikke hvilket merke, fulgte med utstyret jeg kjøpte til min.

Ikke meningen å være frekk, men det der ser ut som en skikkelig jallaventil...! :)

Kjøp en skikkelig ventil fra PPF eller lignende. :)

hehe, mulig den er det, vet ikke åssen type det er heller, var en jeg fikk med. Ville nå bare lufte det for byggeren her, han har jo som sagt et budskjett han vil holde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg går for dump. Men hva er forskjellen på resirk dump og dump uten resirkulering (sånn rent bortsett fra at den ene resirkulerer lufta og den andre ikke). Hvor blir det av den resirkulerte lufta? Mener jeg las en plass at avhengig av motorstyring er det fordelaktig med det ene eller det andre. Om lmm har lest at så og så mye luft kommer og så blir mye av det blåst ut av dumpen, så blir det litt tull når en går av gassen f.eks, og at man derfor i noen tilfeller trenger dump som resirkulerer. Er jeg på bærtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om den sender det tilbake til luftilfterboks, så blir vel det før lmm? Har det noe å si da? Nok luft får den vel stort sett uansett.

Skjønner jo at det nesten må være i luftfilterboksen, gir ikke mye mening at dumpen sirkulerer lufta tilbake til innsuget igjen akkurat. Skjønner bare ikke hva forskjellen blir mtp motorstyring, "forventet" luft basert på hva lmm gir til hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...