joachim sørlie Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Alle de som har versting motobygg bruker da hvertfall den har jeg sett, så bør jo funke relativt greit er vell justerbar også
Joachim_M5 Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Den store til PPF er 75mm! Men den på 50mm er bedre egnet til dette bygget. Super dumpventil, for 500kr hadde jeg også slått til.
joachim sørlie Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Bra du retter opp, har ikke sett så mye på det med dump, da jeg skal kjøre uten selv.. Men er du Keen på denne så ordner vi noe der
FTE Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Har dump liggende som jeg ikke bruker hvis du er int. Vet ikke hvilket merke, fulgte med utstyret jeg kjøpte til min. Ikke meningen å være frekk, men det der ser ut som en skikkelig jallaventil...! Kjøp en skikkelig ventil fra PPF eller lignende. hehe, mulig den er det, vet ikke åssen type det er heller, var en jeg fikk med. Ville nå bare lufte det for byggeren her, han har jo som sagt et budskjett han vil holde
flonoen Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Skrevet Desember 14, 2011 Nå ligger jeg drøyt bra an i forhold til budsjettet, så skal spandere på meg en dump!
Morty999 Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 å hva i all verden skal du med en dumpventil ?
flonoen Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 Trengs det ikke på så lavt trykk?
FTE Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Det er litt opp til en og enhver, jeg kjører uten dump. Eneste er at du stresser turboen litt ekstra ved å kjøre uten.
joachim sørlie Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 sliter vell mer på turboen også, hvis jeg ikke tar fullstendig feil..
FTE Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Jo, trykket har ingen annen vei å gå enn tilbake igjennom turbo når man stenger gasspjeld. Da får man turbo stall. Mange kjører uten dump pga chatter-lyden det gir.
flonoen Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 Tror jeg går for dump. Men hva er forskjellen på resirk dump og dump uten resirkulering (sånn rent bortsett fra at den ene resirkulerer lufta og den andre ikke). Hvor blir det av den resirkulerte lufta? Mener jeg las en plass at avhengig av motorstyring er det fordelaktig med det ene eller det andre. Om lmm har lest at så og så mye luft kommer og så blir mye av det blåst ut av dumpen, så blir det litt tull når en går av gassen f.eks, og at man derfor i noen tilfeller trenger dump som resirkulerer. Er jeg på bærtur?
FTE Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Forskjellen er som du nevner, åpen dump slipper trykket rett ut i friluft, resirken sender trykket tilbake til luftfilterboks på originale turbobiler, i de fleste tilfeller iallefall.
flonoen Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 Men om den sender det tilbake til luftilfterboks, så blir vel det før lmm? Har det noe å si da? Nok luft får den vel stort sett uansett. Skjønner jo at det nesten må være i luftfilterboksen, gir ikke mye mening at dumpen sirkulerer lufta tilbake til innsuget igjen akkurat. Skjønner bare ikke hva forskjellen blir mtp motorstyring, "forventet" luft basert på hva lmm gir til hjernen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå