ibocan92 Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Har e34 535i -90 som kupevifta lager masse skrape lyder noen ganger konstant noen ganger ved skarp sving. Noen som vet ossen man kommer til vifta inni den??
S. Gunstad Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Det er en luke på torpedoveggen ca midt bak motoren. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
ibocan92 Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Skrevet Desember 9, 2011 Det er en luke på torpedoveggen ca midt bak motoren.Sent from my GT-I9100 using Tapatalk der er kjøleveske tanken så da må jeg tømme motorn for væske og skru av ekspansjons tanken. var det slik du tenkte man når frem til vifta?
ibocan92 Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Skrevet Desember 12, 2011 er det noen som kan beskrive meg mere detaljer ossen man får kommet frem til varmeapp vifta på e34 535i -90???? er så jævlig irriterende når den skraper å herjer mens jeg fryser rævva av meg i bilen:/ og det høres mye bedre utvendig av bilen blir litt flaut med den lyden
S. Gunstad Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Det er en luke på torpedoveggen ca midt bak motoren.Sent from my GT-I9100 using Tapatalk der er kjøleveske tanken så da må jeg tømme motorn for væske og skru av ekspansjons tanken. var det slik du tenkte man når frem til vifta? Måtte ikke det på min m/M50 motor, men på 535 vet jeg ikke. Plata markert med rød strek. Skruer ca. markert med røde ringer. Merk at det er litt trangt å skru de ut.
pedro Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Nei Må ikke tømme motoren for veske pga dette Den kan løsnes og legges til side I værste fall bare etterfyller du det som ev renner ut eller du tapper ut av beholderen. P
ibocan92 Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 slik ser det ut i motorrommet i bilen min, så jeg må løsne vekk beholderen og skru ut den plata bak der så kommer jeg frem til vifta da? men at den rister og skraper kan det være at vifta er løs eller kan det være at jeg må bytte hele skiten??
John90 Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Dette tyder på at lagrene i el motoren er så ødelagt at vifta tar borti kanten på grunn av all slarken. Skru av beholderen og legg den fram mot radiatoren sånn at den ikkje er ivegen. Må nokk beregne deg på og kjøpe ny vifte del. Men kan alltids opne og sjekke først
Bjrnar89 Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Ja du må flytte ekspansjonstanken. Om du skrur den ut, eller flytter den til side er opp til deg. Det kan være litt vanskelig å komme til så jeg legger ved ett bilde som viser skruene. Høres ut som viften er ødelagt. Jeg har en vifte liggende. Hvis du sender meg delenummer på viften din, kan jeg se om det er den samme.
ibocan92 Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Skrevet Desember 16, 2011 Ja du må flytte ekspansjonstanken. Om du skrur den ut, eller flytter den til side er opp til deg. Det kan være litt vanskelig å komme til så jeg legger ved ett bilde som viser skruene. Høres ut som viften er ødelagt. Jeg har en vifte liggende. Hvis du sender meg delenummer på viften din, kan jeg se om det er den samme. Ca hvor mye tenker du deg for vifta? Vis det er noe jeg kan fikse så går jeg får det først men gir det seg ikke så må jeg bytte delen/e som def...
ibocan92 Skrevet Desember 18, 2011 Forfatter Skrevet Desember 18, 2011 da er problemet løst:) var vist bare vifta som hadde løsna fra feste sitt og uheldig vis kappet hull i bakkant av dekselet så litt av varm lufta forsvinner ut der... tok i samme sleng å stramma AC og servo-pumpe reimene så nå fusker ikke styringa under kjøring:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå