flonoen Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Iallefall ikke i Bergen. 20k om man er heldig. Kjøretime kr. 720,- Veiledningstime kr. 720,- Teorikurs m/ bok kr. 980,- Sikkerhetskurs bane (Lånkebanen) inkl. kjøring til/fra Sikkerhetskurs (Lånke) kr. 5.040,- Sikkerhetskurs landeveg kr. 5.220,- Oppvarming før førerprøve kr. 720,- Leie av MC til førerprøve kr. 1.440,- Man MÅ ha to eller tre veiledningstimer tror jeg (for å avansere til neste trinn), altså 720*3=2000kr Må rekne med noen timer i tillegg, si 4 da om man er flink ("jei sjøre kråsser sjempebrah" teller desverre ikke), 2500kr Teorikurs 1000 (heter vel trafikalt grunnkurs, teorikurs er noe annet og helt valgfritt for å forberede seg til teoriprøven) Gebyr teorikurs 400 Gebyr oppkjøring 800 Sikkerhetskurs bane 5000 Sikkerhetskurs landevei 5000 Leie av mc førerprøven 1500 Sum 18 000. Da rekna jeg med få kjøretimer. Med mindre man kjenner kjørelærer så vil han nok insistere ganske kraftig på å ta noe flere kjøretimer. Nekte deg å kjøre opp kan han vel ikke når du har tatt alt obligatoriske, men han kan sikkert nekte deg å låne sykkel om han synst du ikke har roen. Jeg kjøpte en pakke med 7 kjøretimer ekstra, og alt ellers inkludert (bortsett fra gebyr til statens vegvesen. 400 kroner for å slippe inn på et rom og få lov til å trykke på en datamaskin? Er dette administrative kostnader? Fy faen jeg blir provosert av slikt tull.), den pakka kom på 22k tror jeg. Billigste pakketilbudet jeg fikk i Bergen. Var en del billigere på Voss der jeg kommer fra, men mye vanskeligere å få kjøretimer på kort tid der. Du får det kanskje ned i 15k om du kjenner kjørelærer, tar det litt svart, låner sykkel gratis og han slår av litt på banekjøring og slikt, men ellers blir det vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2011 fytti grisen for noen GRISETTE priser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Grisete som fy, men man skal heldigvis bare ta det en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Prøv å finn en god kjøre skole,å prøv å få med flere å kanskje ta det over en helg,hvis ikke ting har blitt sykt mye vanskeligere siden 8-9 år siden.Så kanskje dere kan spare litt,men er vel ikke så mye kjøring på denne tiden av åre ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 De la om systemet ganske drastisk for 6 år siden ca. Det er vel ikke blitt så mye vanskeligere, men det har blitt mye dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Ja er vel ikke så lett å få presset prisene,sånn som det er nå.Det koster å være kar hehe.Men anbefaller å ta lappen,lærer som regel noe som er greit å ta med videre Men for all del,ikke sitt å kikk på youtube også ut å kjøre hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2011 Har jo kjørt en del sykkel, både på bane og vei så vet jo hva det går ut på, og bil kjører jeg jo, så kan regler. synest det burde være litt lettere og ta mc når du har bil ifra før.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motocross4 Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Holder på med den nå. Er jeg heldig så får jeg den til 13000 og da kjenner jeg ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Prisene her i Tromsø varierer mellom 15-20 000 alt etter hvor flink du er. Far'n min er kjørelærer, så jeg slapp dog unna endel billigere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Holder på med den nå. Er jeg heldig så får jeg den til 13000 og da kjenner jeg ingen. Har du en link til prisliste hos de du holder på med? Bor du i Uganda forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 hei hei, tross alt norge det er snakk om.. får en lubrikert batong på tvers opp i anusen så man driter pannekaker til neste millenium tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Man skal vel anse seg som heldig om den er lubrikert. Gjelder sikkert kun ved formidlende omstendigheter, som f.eks høy selvpåført rus. Da vet man jo tross alt ikke hva man driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Har jo kjørt en del sykkel, både på bane og vei så vet jo hva det går ut på, og bil kjører jeg jo, så kan regler. synest det burde være litt lettere og ta mc når du har bil ifra før.. Jo, synes også det burde bli "lettere/billigere", men du som kjører sykkel på bane og vei vet jo at mc er jo natt og dag enn bil. Regla er det sammen, men man må jo ta sikkerhetskurs osv på tung sykkel. Kjøre 8 tall og lære å knekke ned sykkel osv osv osv... Så sånne kurs som går bare på "teknisk" er jo greit å ha. Eller MÅ ha er bedre utrykk. Og de koster jo en del spenn. Og derfor blir det dyrt. Om du har lett lappen deriomot, så slipper du ihvertfall teori og små ting når du skal ta mellom/tung. Mangler vell sikkerhetskurs på bane og noen timer tenker jeg meg. Jeg personlig hadde kanskje kjørt 250cc kammuflert som 125 da jeg har lappen på 125 i tilleg til bil. Men til slutt å sist så er det opp til deg. Som andre her på forumet sier, drit i straffa. Tenk om det skjer noe istedenfor :S Kan få store konsekvenser i fremtiden om du ryker på en smell... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Ser ikke det store behovet for å kjøre ting du ikke har lov til å kjøre. Iallefall ikke når du ferdes blandt andre uskyldige mennesker. Fordi det er jævla dyrt og ta lappen, og siden jeg har B ifra før tenkte jeg det ikke var så store straffen med f.eks en 125cc lettmc! Så du mener at hvis folk som har førerkort klasse B fra før og synes at det er for dyrt å ta lappen for andre kjøretøy, så kan de drite i å ta lappen og bare kjøre de kjøretøyene de vil kjøre. For å si det slik, jeg håper du blir tatt, for folk med slik holdning har IKKE fortjent å ferdes på gatene med noen slags kjøretøy. Det er en grunn til at folk MÅ ta opplæring med førerprøver som MÅ bestås for det kjøretøyet man skal føre. Selv har jeg hatt lappen på B siden 1989, CEDE siden 1991 og A siden 1992 og kjører både bil og sykkel, og JA jeg forstår godt hvorfor trafikkopplæringen på sykkel har blitt så "streng" som den har blitt, for det å kjøre sykkel i dagens trafikk er en utfordring som ikke kan sammenlignes med trafikkbildet for feks 10år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik89 Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Tåpelig å si det er for dyrt..for det er ikke dyrt for mc lappen. Ta lappen, eller gi faen i å kjøre mc. Punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå