Gå til innhold

E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14


Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Endte opp med orginale, siden eg skulle på godkjenning- men ser jo nå at startec ikke ble så verst sammen med sort flipp osv. Så spørs om de må på igjen..

Bilen kommer lenger ned ganske strax, ikke mye men litt - Noe evo leppe er uaktuelt ;)

Anyway, bilen ble godkjent i dag :D

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det du!

Nå er iallefall motoren testet ut litt på gata, og motoren er ikke sammenlign bar med den oprinnelige strikk motoren. Dette funker brutalt godt i forhold til utgangspungtet. Og det blir morro å se om den er i stand til å holde unna for nyere generasjoner "M"er ;)

Anyway, med noen justeringer i understell/bremser fremover så tror eg målet mitt for bilen er nådd!

Neste e30 prosjekt er allerede i gang. :)

nc8dhjlwws0eiqqtcf3i.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er målet nådd effektmessig også? Eller skal du prøve å justere litt mer.

Eg har ikke effekten dokumentert, men det kommer.. Krasja seff dyno pc her... :/ men Den er ganske greit justert nå. Den kjennes minst like sprek som min forrige 3.6L motoriserte e30, men det er seff rom for forbedringer i hh til forbruk++ pusser litt på mappen etter kvart.

Den drar godt fra 1500rpm og, så det passer godt med laaaangt 1ste gear.. Ellers oppfører glidespjeldet i motsetning til mange "forståsegpåeres" dom, veldig sivilisert! Og eg ser ingen problem så langt ved å bruke dette på gata.

Det er og klart at med dette volumet/ kompresjonen så takler motoren langt villere kammer en en 2.3/2.5L s14 uten at det påvirker lavturall egenskapene i samme grad.

Det nåværende oppsett med relativt lite durasjon og mye løft ser ut for å være et greit gate, "track day" oppsett.. Det er seff fristende å prøve flere kombinasjoner- men nå får det være nok på en stund- På tide å pusse Rattrust ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve changed the title to E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...