Gå til innhold

E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14


Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

er det motorsport-kammer du benytter?

Nei har brukt Cat her, 12.5mm max løft in og 295 grader (v.0.1mm) Eksos har ca 12mm max og 280grader..

Kammene er forsåvidt greie nok, nå når eg fikk målt de opp, fikk rigtig kamkort og timet de som de skulle. Men det viste seg at exsos kammen har "innsugs" profil, og skulle eglentlig hadt noe "mykere" rampetider og 7grader mere durasjon . Dette er selfølgelig ikke bra for nattesøvnen, men som sagt det får duge inntilvidere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nermer meg målet nå, drog den til 7k i dag- og den stiger forstatt.. Skal dra den til ca 8k..:)

Nå skal det sies at dette er i min egen dyno, og den er ikke kalibrert. Men til samenligning benker en standard 2.5L m50 ca155hk i denne benken.

k606kquz539qokrkgkd1.jpg

Eg kommer til å kjøre den i en uavhengig, kalibrert benk etterhvert- så det ikke blir noen tvil.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja en sugis har jo stort sett bare turtall å hjelpe seg med :) Men det er jo naturligvis kam timingen som bestemmer på hvilket turtall den møter veggen/ kurva dropper, men den skal iallefall i teorien stige videre oppover til 8500++ sånn den er justert no . Det vil uansett vise seg ganske snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har fått oppgradert understellet litt, og da ser jo strax litt bedre ut - eller ?:)

Før, orginale bremser men justerbare bærearmer og knivstab. 8b6gafqc9205mvn5tck8.jpg

Etter, Supplerte med proflex fjærbein og ap bremser: b6fawcghm1t4vld1029c.jpg

Er det noen vet om brukbare justerbare topplagringer på markedet, MED demping i?

Hvilke fjærrater kjører dere med "ringen opsett"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve changed the title to E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...