Gå til innhold

Johns bmw 5-serie park. 540 restaurering påbegynnt!


John90
 Share

Anbefalte innlegg

Idag fekk 540'en seg en skikkelig overhaling. Bunnpanne blei sjekka og sprekka var så lita at denne blei tettet. Bytte og bunnpannepakningen og toppdekselpakningene og ny olje fekk den. Så nå er den snart klar for eu kontroll :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

17 er bra på e34 men blir fort veldig lav for og få fitment på di. Syntes 18 er bra på e34. Da får du bra fitment og noenlunde brukbar høyde. Har jo 19 på den oransje. Men kunne godt tenkt meg og gå ned der, er jo metervis med klaring til bakken på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen her inne som har prøvd forskjellen på 540 med letta svinghjul kontra vanligt? Har jo 2 stk 540'er i tunet. En med manuell og en med 6trinns med letta svinghjul.

Den med letta svinghjul er hissig som fyyy menst autolaten er jo rimelig tam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har prøvd forskjellen på 540 med letta svinghjul kontra vanligt? Har jo 2 stk 540'er i tunet. En med manuell og en med 6trinns med letta svinghjul.

Den med letta svinghjul er hissig som fyyy menst autolaten er jo rimelig tam..

Du skriver manuell, men tror du mener automat. orginalt sier man at det føles som 100 hk mer i 6 trinns'n og at automaten er "dau" men men letta svinghjul i tillegg kan jeg forestille meg at det blir kvikkere. Min plan er letta svinghjul og 3.15 diff chip og komplett eksos. ;)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bil var org en automat, syns ikke den dro noe dårlig da, er vel heller placebo effekten med manuell at du gjør alt sjøl så føles den kvikkere.

bygget om til manuell med org dobbelmasse svinghjul, litt seig opp og ned på frirusing som bmw er.

byttet så til alusvinghjul, da ble den endel kvikkere på frirusing.

om du tjener noe på det i det store og hele er eg ikke sikker på, men eg byttet det pga dobbelmasse dritet som går istykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har jo touringen som er automat og sedanen som er manuell/alu svinghjul på. Setter du disse ved siden av hverandre på frirusing så er det ganske stor forskjell. Har ikkje prøvd samenligning langs veien. Men trur ikkje det er store forskjellen ifra 80-120 med di sånn sett. Hadde vært artig og prøvd den oransje mot touringen når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Skjer ikkje so mykje her i tunet lenger. Tida går i bleieskift og oppussing av leilighet.

 

Har solgt grønne tds'en min til Ålesund. Får håpe nye eiger får like mye bruksverdi som eg har hatt av den då den har fungert helt supert i mitt eige :)

 

Rakk og vaske over godbilene idag så blei nokon bilder av dei siden dei var samlet (noe som er heller sjeldent) :)

IMG_3648_zpsc98933cd.jpg

 

IMG_3652_zpse008b431.jpg

 

IMG_3653_zps53926d86.jpg

 

IMG_3655_zpsd149b237.jpg

 

En viss bruksbil sneik seg med her og ;)

IMG_3654_zps73c5fce9.jpg

 

Ganske fornøgd med stuket på 540'en nå :)

IMG_3658_zps84897c86.jpg

 

IMG_3661_zpsb7c9229c.jpg

 

IMG_3662_zps19c2e1e7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...