aloebiz.net Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Det har begynt å lukte no inni hælvette kloakk et minutt eller 2 etter jeg starter bilen nå! Er så ille at jeg brekker meg og må lukke opp vinduene... Dette skjer ikke hver gang jeg starter opp, men ganske ofte! Og drittlukta kommer etter jeg har kjørt i ett minutt eller 2 og varer i 10 sekunder. Da er lukta helt borte igjen... :S Hva kan dette være? Lukta er der selv om jeg skrur A/C av.. Er det bakterier/sopp i A/C anlegget som forårsaker dette?
Stonescream Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Det finnes også spray som skal fungere.
oleo Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Det finnes også spray som skal fungere. En spray tror jeg ikke klarer å fikse klima-kloakk En klimarens består i å tappe anlegget for gass, rense denne og fylle på evt manglende mengde gass. De sjekker også klimaanlegget for olje og etterfyller om nødvendig. Typisk koster dette ca. 15-1700,- (litt mer hvis man må fylle på gass/olje og evt bytte foringer) Sist gang jeg hadde service fylte de på endel gass, byttet foringer og fylte på olje... det kostet 2200,-
///Thomas Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 "Det lukter litt prump, elle det lukte veldig prump", ring svendsen eksos....
SideIn Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Det finnes også spray som skal fungere. En spray tror jeg ikke klarer å fikse klima-kloakk En klimarens består i å tappe anlegget for gass, rense denne og fylle på evt manglende mengde gass. De sjekker også klimaanlegget for olje og etterfyller om nødvendig. Typisk koster dette ca. 15-1700,- (litt mer hvis man må fylle på gass/olje og evt bytte foringer) Sist gang jeg hadde service fylte de på endel gass, byttet foringer og fylte på olje... det kostet 2200,- dritlukta kommer fra sopp/bakterier i luftkanalene. Kjølemediet har ikke noe med dette å gjøre
gica Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Ett fint triks for å ungå slike situasjoner i framtiden er å skru av ac noen min før du parkerer bilen. Bæsje/fise lukten kommer av at det blir igjen fuktighet i dysene / slanger / kanalene noe som danner bakterier og mugg, som igjen gir denne deilige lukten.
Reef89 Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Ja klimaspray fungerer utmerket mot dritt lukt.
bmw_odd Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 ville byttet kupe filter hviss det ikke er gjort på en stund da det samler seg masse dritt der og brukt klimaspray i alle luft kanalene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå