Shattered Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Hei! Kjøpte meg en E46 for bare uker siden. Men forrige tirsdag kjørte jeg til skolen som vanlig, ante fred og ingen fare. Jeg kjørte pent og rolig (er ikke noen herjeperson), og plutselig slutta varmeanlegget å funke. Fikk senere vite at dette trolig er på grunn av luft i systemet. Jeg kom meg opp på skolen, og hjemover igjen skulle jeg egentlig vaske bilen. Men plutselig så jeg at temperaturmåleren gikk til topps! Jeg forta meg inn på nærmeste bensinstasjon og fylte. Ei lita flaske, fordelt på to fyllinger. Gjentok prossessen etter ca en mil. Problemet er at det ikke er vannpumpa. Det er heller trolig ikke termostaten. Det viste seg å være en lekkasje i radiatoren, men er fiksa nå. Ikke noe lekker. Så spørsmålet mitt er: er toppen gåen? Det var ca -3 grader da dette skjedde.
gullsakar Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Hvis ikke noe lekker og radiatoren er fiksa og kjølvannet ennå forsvinner kan du mistenke toppen ja.. Men kan være vanskelig å oppdage lekkasjer så ville vært helt sikker på det først.. Går rykter om at slangene i bakkant av motor under kuprfilterhuset ofte blir morkne og sprekker.. Vanskelig å se stående foran motoren. Må demonteres..
FredrikE24 Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Får vel bare starte opp, sjekke at det blir trykk på kjølesystemet og se etter lekkasjer? Har selv hatt lekasje på en av slangene som går inn på varmeappregister mot torpedoveggen i motorrommet, og det merkes om det er lekasje her Renner ganske bra.
Shattered Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Skrevet Desember 12, 2011 Har tatt alle lekkasjer. Lakk fra et slags hull i selve radiatoren, er tett nå. Ekspansjonstanken er helt ny, vi trodde først det var den. Etter ca en time på tomgang fikk jeg varme i varmeapparatet.
TOYW Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Skjedde akkurat samme med en kompis og det var radiatoren som var hull i siden.
Shattered Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Skrevet Desember 13, 2011 Radiatoren er flunkende ny Hadde en slags sprekk, men fiksa den. Er tett nå.
TOYW Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Samme var det på han sin, han sin var også ny så gikk den til helvete igjen. Bra du fikset det : )
FredrikE24 Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Har du luftet skikkelig? Varmeapp på fullt ved lufting?
Johnsen86 Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Så du mener at problemet med ingen varme i varmeapparatet er der enda ?? Søk på prosedyre for lufting av kjølesystemet hvis du er usikker på om du gjorde det riktig, orker ikke skrive det på nytt om du finner det greit:)
Shattered Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Skrevet Desember 13, 2011 Har du luftet skikkelig? Varmeapp på fullt ved lufting? Jepp Hadde den i gang 1 - 1/2 time®. Det ble til slutt varme, men vannet hoppa ut av ekspansjonstanken på feil måte - det var liksom sinna. Var ikke gåen vannpumpe.
Shattered Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 Skal prøve med ny termostat nå
rekorden Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 Hvis vannet er 'sinna' når det kommer ut av ekspansasjonstanken er det som regel på grunn av at det koker etter eller annet sted i systemet.
Shattered Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Skrevet Desember 16, 2011 Var fordi termostaten ikke åpna seg. Deilig å få ting fiksa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå