Gå til innhold

Takboks til E61

BayernMV
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på 760 og 860? At 860 er i glassfiber, mens 760 er i plast? Har selv en 850 på en B8 A4, det ser meget bra ut :) Plass til mange par med ski, men man bør selvfølgelig fjerne de "sporene" som er oppi boksen, og erstatte disse med "anti-glid" teip som ikke bygger noe særlig, da får man utnyttet plassen veldig mye bedre. Regner med disse "sporene" er å finne på både 760 og 860 også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ikke E61, men boksen vil jo 'sitte' nokså likt på den.. Fornøyd med boksen som er en SKIGUARD 850 med originale BMW takbøyler..

Boksen er svart og bilen er sophistogrå, men den svarte boksen passer godt til alt det andre som er svart på bilen (grill, shadowline, svarte takrails etc)

gd2wmyqvy79h4l689wtp.jpg

29n6ybrgky6uccqpvkip.jpg

6l0x5raawjrua50r84fp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hva er forskjellen på 760 og 860? At 860 er i glassfiber, mens 760 er i plast? Har selv en 850 på en B8 A4, det ser meget bra ut :) Plass til mange par med ski, men man bør selvfølgelig fjerne de "sporene" som er oppi boksen, og erstatte disse med "anti-glid" teip som ikke bygger noe særlig, da får man utnyttet plassen veldig mye bedre. Regner med disse "sporene" er å finne på både 760 og 860 også :)

760 er plast med utsparringer under, 860 er glassfiber med litt finere finish. Kjøpte 760 med metallic finish for noen uker siden og er godt fornøyd, bra til prisen og noe lettere å håndtere for oss som skal lempe rundt i kjelleren på dette. Den ble imidlertid sittende litt høyt med originale BMW-stativer, men med f.eks Whispbar frykter jeg den blir liggende helt nedpå taket. Forslag til noe midt mellom? 860 med evt 860t blir nok fin avstand med originalstativet, disse synker nok litt mere nedpå stativet enn 760.

760/860 vs 850: Noe mere krummet slik at den følger takformen bedre. Synes etterhvert 850 ser corny ut, den er jo helt rett i bunnplate.

Skal prøve å få tatt etpar bilder av E61 m 760 når jeg får vasket kjerra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 2 weeks later...

Utsparing av antenner gjøres av de som monterer Skiguard-boksene. Ingen av boksene kommer med dette originalt. Om man evt bestiller boksen fra takboks.no eller skiguard etc. så går det an å bestille boksen med utsparring til din bilmodell.

Jeg kjøpte forresten en brukt boks og lagde dette hullet selv med stikksag, ingen vanskelig sak.

Ser dere også snakker om å få boksen tett til taket. Pass på at det ikke blir alt for tett. Jeg tenkte på å bruke Prorack X-bar, som ville gjort at boksen ville være 3-5 mm over taket. Jeg var giret på dette helt til en snakket om at steinsprut kunne sette seg mellom boksen og taket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Noen som bruker Packline FX-S boksen på E61? får problemer med bakluken når boksen står plassert med antennen i utsparingen. Da går bakluken i boksen. Vurderer om jeg skal levere den tilbake, eller om jeg skal utvide utsparingen under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Tar opp igjen denne litt igjen jeg. Er det noen som har bilder av hvordan deres Skiguard 850 er festet på E61? Tenker spesielt på om bakre takbøyle sitter foran eller bak det midtre festet til railsen? Har kjøpt meg brukt boks og vurderer å flytte bakre takfeste så langt bak som mulig i boksen for å få takbøylen på baksiden av midtre railsfeste. Er da usikker på om boksen vil komme såpass langt bak at den tar i bakluka når den åpnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...