sindretm Skrevet Mai 16, 2014 Share Skrevet Mai 16, 2014 Fantastisk fin bil du har! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Mai 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2014 Takker! Siden sist har jeg fått senkesettet godkjent og skrevet inn i vognkortet. Dessverre orket han ikke skrive inn bremser og hjul. Det står 19" i vognkortet fra før, og bremsene var ikke noe problem, men om jeg ville ha de skrevet inn ville han se papirer fra verksted på programmering og "test" som det stod i monteringsanvisningen som han leste. Og så har jeg montert BMW Performance tårnstag i aluminium i motorrommet. Slenger med et bilde fra Nurburgring i påsken: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Juni 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2014 Glemte å nevne tidligere, men monterte også BMW OEM Short shift kit (egentlig til 335i men det passet fint) når jeg hadde ut kassen. Anbefales! Har også handlet Powerflex foringer til bærearmer og Meyle HD tie rods (for mer presis styring?).. Polerte bilen med Meguiars Microfiber DA Correction System (fantastisk 2-trinns system!) og slenger med et bilde: thomaszito og Bimmer fan reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2014 En liten oppgradering utført; -EBC Yellowstuff bremseklosser -HEL stålomspunnede bremseslanger For tidlig å si noe om forskjellen. Bimmer fan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Juli 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2014 En liten oppdatering: Det var STOR forskjell på nye klosser og bremseslanger! Biter mye mer og pedalen er mye fastere og mer kontant. Blir gøy å prøve på bane. Ellers byttet jeg indre foringer i fremre M3 bærearmer til Powerflex black. For tidlig å si om det er noe særlig forskjell, må nesten teste det på bane også... Og så blir det tur til Nürburgring igjen snart! Bimmer fan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 Er du som har denne ja. Sett endel bilder på google. fet bil. Liker VMR felgene bedre men. Hva slags tall har du hentet ut av denne? Hvor mye tror du den er senket på VMR felgene? Kjøpt 12' 320dT selv, skulle gått for 325... Kanskje jeg må selge og kjøpe ny haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Preben Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 Takker for hyggelige kommentarer. Dessverre har det ene LED-parklys/AE tatt kvelden igjen (begge har tatt sluttet å virke tidligere). Kjøpt hos ekstralys.no (dybvik trading) - Har opplevd bra service og de har sendt nye på garanti. Skal nå prøve de nye 20W i stedet for 10W. Bør bli hakket bedre, i og med at jeg har tonet film på lyktene. De pærene må ha eksterne motstander. Lurer på hvor du legger de motstandene inni lykta, for jeg fikk ikke plass til å få på dekselet etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet September 1, 2014 Forfatter Share Skrevet September 1, 2014 Er du som har denne ja. Sett endel bilder på google. fet bil. Liker VMR felgene bedre men. Hva slags tall har du hentet ut av denne? Hvor mye tror du den er senket på VMR felgene? Kjøpt 12' 320dT selv, skulle gått for 325... Kanskje jeg må selge og kjøpe ny haha. Takk for ærlig tilbakemelding! Likte VMR-felgene veldig selv, men har blitt vant til Zito-hjulene, og i virkeligheten er de ganske kule, selv om det er litt annen look. Men skal som nevnt ha på Forgestar hjulene som skal tåle litt hjuling og er lette. Fortsatt ikke fått dekk, men tror de endelig er på lager nå. 325d går vesentlig bedre en 320d ja, og ikke minst lyden er en helt annen. 6-eren går jevnere og høres nesten ut som en gammel bensin-sekser om man får "åpnet" opp litt i eksosen. Senking er jeg usikker, har ikke målt. Men anbefaler justerbart uansett, så er ikke det noe å tenke på, da er det bare å justere til man er fornøyd! De pærene må ha eksterne motstander. Lurer på hvor du legger de motstandene inni lykta, for jeg fikk ikke plass til å få på dekselet etterpå? Jeg har motstandene utenfor dekselet, ulempen er at ledningene kommer i klem. De andre jeg valgte i stedet virker fortsatt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Løvdahl Skrevet November 3, 2014 Share Skrevet November 3, 2014 Pen bil! Hvordan fungere quaife-diff'en på vinteren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet November 3, 2014 Share Skrevet November 3, 2014 nydelig bil du har! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet November 4, 2014 Forfatter Share Skrevet November 4, 2014 Pen bil! Hvordan fungere quaife-diff'en på vinteren? Thanks! Den fungerer bra, og som den skal, spinner på 2 hjul, aldri 1. Sladding er mye mer kontrollerbart, men det driver jeg lite med.. (Men type dekk og dekktrykk er uansett viktig for fremkommeligheten har jeg funnet ut). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Løvdahl Skrevet November 4, 2014 Share Skrevet November 4, 2014 Thanks! Den fungerer bra, og som den skal, spinner på 2 hjul, aldri 1. Sladding er mye mer kontrollerbart, men det driver jeg lite med.. (Men type dekk og dekktrykk er uansett viktig for fremkommeligheten har jeg funnet ut). Så den "låser" helt fra stillestående? Tenker da siden det er en drevsperre, om den må ha litt fart før den låser? Dekk er viktig! Kjører bare det beste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikWake Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Thanks! Den fungerer bra, og som den skal, spinner på 2 hjul, aldri 1. Sladding er mye mer kontrollerbart, men det driver jeg lite med.. (Men type dekk og dekktrykk er uansett viktig for fremkommeligheten har jeg funnet ut). Gjorde du monteringen selv? Har hørt rykter om at Quaife innsats ikke er bolt-on, og man må finne fram sveiseapparatet.. Flott bil forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet November 6, 2014 Forfatter Share Skrevet November 6, 2014 Så den "låser" helt fra stillestående? Tenker da siden det er en drevsperre, om den må ha litt fart før den låser? Dekk er viktig! Kjører bare det beste Tja, det er i hvertfall lite merkbart, trenger ikke mye kraft/fart/spinning før den låser. Om man skrur av DSP ett hakk og gir mye gass når det er veldig glatt i fart, så kjenner man litt nøkk bak i forbindelse med at sperre låser og/eller DSP slår inn. Vanskelig å forklare, men overhodet ikke noe problem eller plagsomt. Gjorde du monteringen selv? Har hørt rykter om at Quaife innsats ikke er bolt-on, og man må finne fram sveiseapparatet.. Flott bil forresten Gjorde montering selv med hjelp fra en mekaniker. Ingen stor heksekunst for en mekaniker som vet hva man gjør, og det var ikke noe sveising. Litt jobb med lager/låsering etc., og sjekk av klaring som var bra (uten behov for chimsing på min). Men du har nok delvis rett, eller dvs. det er differ hvor kronhjul er sveiset, og da sender man inn hele diffen(hus) for ombygging/bytte. Litt uvisst/ukonsekvent hvilke modeller dette gjelder, de startet med det på noen 325D i 2007, min hadde heldigvis ikke det. For å sjekke ta bilen i bukk, og bruk et speil til å se nummer som står oppå diffen. I mitt tilfelle er det nr 7519451 som ikke er sveiset. Den som er sveiset har nr 7571188. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hindmost Skrevet Mars 8, 2015 Share Skrevet Mars 8, 2015 Flott bil! Tror du de m3 kontrollarmene er noe å satse på når bilen har org m sport understell? Eller bør de monteres sammen med kraftigere stabstag, senkesett osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå