Gå til innhold

Anbefaling av snøkjettinger

inflames662
 Share

Anbefalte innlegg

Da jeg har tenkt meg på hytta og ikke ønsker å kjøre familiens Auda lurte jeg på om noen hadde noen bra erfaringer eller anbefalinger av kjettinger til bilen. Er snakk om en e90 med standard vinterfelger (16 toms). Har jo tidligere brukt de billige fra Biltema på andre biler og synes det funket helt greit. Noen som vet hvordan passformen til disse er når man setter de på bakhjula? Kan tenkte meg det er litt stress å sette på, samtidig er det jo ikke så stor klaring mellom skjerm og hjul med fullastet bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil så vant vel biltema sine kjettinger en test i fjor. Søk på det så dukker nok testen opp

Ja, har lest at de kom veldig godt ut i forhold til prisen, så det er det ingen ting å si på. Er mer passformen jeg tenkte på, og om de kanskje vil slå borti innerskjerm osv med fullastet bil på vei til fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er bare en ting som gjelder ang kjetting,tilpass,etterstram etter noen hundre meter.Er jo greit å sjekke på reservejulet (såsant det har samme dimmen)att kjettingene passer.Tro meg,er litt seint å se om ting passer når du står i uføra,snakker av erfaring men dog på trailer da......Legger på kjetting noen ganger i løpet av vintern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg hurtigkjettinger på biltema forrige uke da de var på tilbud til 149,- . Hver obs på forsjellige dekk dim. Prøvde sette på noen gamle som jeg ikke fant dim på og det var skikkelig vanskelig og komme til mellom hjul og hjulbu på baksiden (E46 touring). Har ikke prøvd de nye jeg kjøpte, men får prøve de en dag. Vurderer sokk istede da det virker enklere. For min del har jeg ekstrem bratt bakke ut ifra garasjen på 10m som jeg skal opp og derfor vurderte et alternativ.

Edit: Da har jeg vært ute og testet påleggingen og denne gangen (med de nye fra biltema) var det super enkelt på lengden til dim på hjula. Da blir det spennende prøve når det blir snø og is igjen. Tidligere prøvd slike hurtigkjettinger og det er genialt når du plutselig står der og skal opp ei kneik på piggfrie dekk.

b7wg73ajmkqubr8z5xje.jpg

9giow3xmp3s9rcryzg22.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...