hNorstroem Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Hei, har planer om og bytte om til 523i, har en 1997 modell enkel vanos og har planer om og bytte til en 523i motor og girkasse enkel vanos. Vil dette by på noen problemer? skal også skifte innsprøytnings enhet. Noen som vet om dette er plug and play eller må det byttes flere deler? evt godkjenning hos BT? Takk for all hjelp og svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hNorstroem Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2011 Og vil det funke å sette inn en dobbel vanos motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 PnP om du setter inn enkel vanos fra 523. Må bytte el nett om du skal ha dobbel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Hvorfor ikke sette inn M52B28? like mye pnp som M52B25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hNorstroem Skrevet Desember 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2011 Vurdert det også, men hvordan blir godkjenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 Vurdert det også, men hvordan blir godkjenning? Sikkert ganske likt som å bygge om til M52B25. Men skal du godkjenne så må du bygge om bremser å slikt også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 520 har helt like bremser som 523 dersom begge er sedan. Eneste du må gjøre for å godkjenne til 528 bremser på E39 er å bytte bremser bak, til den varianten som er ventilerte skiver. Koster deg vel 1000-lapp for kalipterne på koed. (Kjøp derfra da de har kvittering). Så skivene er jo ganske billige der og, dog uorg men ikkeno problem å godkjenne med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hNorstroem Skrevet Desember 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2011 så jeg må ha ventilerte skiver og caliptere fra en 528i bak på begge sider for å få det godkjent? skal ta og ringe BT i morgen. Skal hente motoren og girkassen i sverige så kan hende jeg bare plukker med meg bremser fra samme bilen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 Du må dokumentere hvor deler kommer fra... så hvis du henter fra sverige så må du tolle inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hNorstroem Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 det er ingen problem, motoren vil bli sendt hit så den blir fortollet, så tar jeg bare vare på kvitteringer om at caliptere og ventilerte skiver er kjøpt og montert? samt alt av papirer på motoren jeg får med og fortollings papirer. Så skal alt være greit? girkassen må vell ikke akuratt bli godkjent så den trenger jeg vell ikke papirer på? Ser også at det står på Motorkode på motoren jeg skal kjøpe :m52b28/286S1 og på girkassa står det akuratt det samme bare i slutten står det s2. Har dette noe betydning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hNorstroem Skrevet Desember 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2011 Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hNorstroem Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2011 Og hvor mye gamp vil jeg ha ca med 2,8 liter med m50 innsug, effekt anlegg hele veien og grenrør og K&N åpent filter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Desember 23, 2011 Share Skrevet Desember 23, 2011 Og hvor mye gamp vil jeg ha ca med 2,8 liter med m50 innsug, effekt anlegg hele veien og grenrør og K&N åpent filter? cA 200hk om du har "m" grenrør vil jeg tippe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå