Gå til innhold

e39 520i om til 523i?

hNorstroem
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har planer om og bytte om til 523i, har en 1997 modell enkel vanos og har planer om og bytte til en 523i motor og girkasse enkel vanos. Vil dette by på noen problemer? skal også skifte innsprøytnings enhet. Noen som vet om dette er plug and play eller må det byttes flere deler? evt godkjenning hos BT?

Takk for all hjelp og svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

520 har helt like bremser som 523 dersom begge er sedan.

Eneste du må gjøre for å godkjenne til 528 bremser på E39 er å bytte bremser bak, til den varianten som er ventilerte skiver. Koster deg vel 1000-lapp for kalipterne på koed. (Kjøp derfra da de har kvittering). Så skivene er jo ganske billige der og, dog uorg men ikkeno problem å godkjenne med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg må ha ventilerte skiver og caliptere fra en 528i bak på begge sider for å få det godkjent? skal ta og ringe BT i morgen. Skal hente motoren og girkassen i sverige så kan hende jeg bare plukker med meg bremser fra samme bilen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ingen problem, motoren vil bli sendt hit så den blir fortollet, så tar jeg bare vare på kvitteringer om at caliptere og ventilerte skiver er kjøpt og montert? samt alt av papirer på motoren jeg får med og fortollings papirer. Så skal alt være greit? girkassen må vell ikke akuratt bli godkjent så den trenger jeg vell ikke papirer på?

Ser også at det står på Motorkode på motoren jeg skal kjøpe

:m52b28/286S1 og på girkassa står det akuratt det samme bare i slutten står det s2. Har dette noe betydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...