mjo101 Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Hei. Lurer på om noen har noe erfaring med dette produktet? : http://www.biltuning.no/ Vurderer det på bruksbilen en 08 mod mini cooper d.. står at jeg går fra 110 hk til 137 noe som høres greit ut.. Det jeg lurer på er om noen har noe positive/negative erfaringer med slike bokser? takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Anbefaler deg å handle fra trf-racing her på forumet, eller fra fekzen.se. Bokser leverer sjelden rikelig med diesel opp til fuelcut. Som regel er bokser "universaloppsett" som utarbeides av folk som ikke helt forstår hvordan dieselpumpene fungerer. TRF har peiling og leverer det beste, mens Fekzen er billig. Så er det opp til deg å avgjøre hva du mener er viktigst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Men hvordan vet en slik boks eller en mann 50mil unna, hvilken afr/VE% den spesifikke motoren bør ha på ulike turtall? med mindre man har bredbåndslamda og en form for "autotune".. Ingen tvil om at det kan funke, men selv med bredbåndslambda så blir det bare "sånn circa".. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjo101 Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2011 Takk for svar! er selvfølgelig opptatt av at det skal være best mulig, men at det ikke koster mer en enn å chippe bilen hos verksted! Har hørt folk si at motoren fungerer bra i begynnelsen med slike bokser, men etter en stund begynner den å gå i nødmodus osv.. noen som har noe erfaringer ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Men hvordan vet en slik boks eller en mann 50mil unna, hvilken afr/VE% den spesifikke motoren bør ha på ulike turtall? med mindre man har bredbåndslamda og en form for "autotune".. Ingen tvil om at det kan funke, men selv med bredbåndslambda så blir det bare "sånn circa".. Slik jeg forsto det på fekzen sine sider lager han et map basert på motordata en oppgir. Så sender han det, man monterer og kjører bilen med forskjellige pådrag i forskjellige gir osv, og leser av bredbåndslambda (rekner med man må ha det iallefall). Så melder man tilbake hvordan verdiene var, og han kompenserer med mer/mindre bensin og tenning for å gjøre det bedre. Kan sikkert gjenta denne prosessen en ekstra gang for å få det enda bedre. Blir vel aldri helt det samme som datasprut og kjøring i benk, men igjen kommer det jo an på kostnaden en vil legge i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 Men hvordan vet en slik boks eller en mann 50mil unna, hvilken afr/VE% den spesifikke motoren bør ha på ulike turtall? med mindre man har bredbåndslamda og en form for "autotune".. Ingen tvil om at det kan funke, men selv med bredbåndslambda så blir det bare "sånn circa".. Slik jeg forsto det på fekzen sine sider lager han et map basert på motordata en oppgir. Så sender han det, man monterer og kjører bilen med forskjellige pådrag i forskjellige gir osv, og leser av bredbåndslambda (rekner med man må ha det iallefall). Så melder man tilbake hvordan verdiene var, og han kompenserer med mer/mindre bensin og tenning for å gjøre det bedre. Kan sikkert gjenta denne prosessen en ekstra gang for å få det enda bedre. Blir vel aldri helt det samme som datasprut og kjøring i benk, men igjen kommer det jo an på kostnaden en vil legge i dette. Jeg hadde for noen år siden en slik effektboks du beskriver. Bilen var en Peugeot 406 2,0 HDi (førstegenerasjons common-rail) og boksen var en spesielt tilpasset Superchips. Effektøkningen var den gangen på ca. 25 HK og rundt 50 Nm (110 vs. 135 HK og 250 vs. 300 Nm). Det er ingen tvil om at bilen fikk vesentlig mer effekt og ble en god del hurtigere... spesielt i mellomregisteret. Dieselforbruket var stort sett uforandret (marginalt opp ved aktiv kjøring), men "ketchupeffekten" var irriterende i lengden og bilen klarte ikke å holde jevn hastighet ved bruk av cruisekontrollen. Det var en lett pendling opp og ned på gassen... ikke mye, men nok til at man merket det. Slike effektbokser har sikkert blitt mye bedre med årene, men jeg har aldri gjentatt forsøket på vår nåværende BMW. På den annen side har jeg heller aldri hatt problemer med motoren i løpet av 275000 Km. Den går som den skal... solide saker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Er ikke dette samme firmaet da? viewtopic.php?f=1&t=144879&start=0&hilit=E36cab1 og viewtopic.php?f=9&t=144898&p=1893462&hilit=E36cab1#p1893462 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjo101 Skrevet Desember 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2011 Takk for svar folkens! Merker jeg ble mer skeptisk til dette etter å ha lest. Noen som vet om noen dyktige på chip i bergensområdet? Blir nok dette etter å ha lest om erfaringer på nett vedr tuningboks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Ts racing eller hva det heter holder til ved danmarksplass, akkurat i krysset der. Bsr holder til på nestun, litt forbi friele. Begge de er vel seriøse, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå