kårekloak Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Har en 525tds fra 1995 som ikke vil gå skikkelig. For det første må motoren ruses opp til ca 2000rpm før den i det heletatt får ladespenning (dynamoen er ny) Sånn har den vært den siste stunden, men nå stopper den etter ca ett minutt etter start om jeg ikke ruser den opp. Fødepumpa i tanken er også ny, bilen starter meget lett både kald og varm motor. Noen som har innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kårekloak Skrevet Desember 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2011 ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kårekloak Skrevet Desember 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2011 Har fått tips om spenningsregulatoren kan være feil. Sitter denne i dynamoen tro..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Her ser du både deler og tegninger http://nettbutikk.gsbildeler.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Har du styre strøm til dynamoen da? Vist ikke du har det så får du heller ingen lading før du har ca 2000rpm. Vist du ruser motoren så går motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kårekloak Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2011 Har du styre strøm til dynamoen da? Vist ikke du har det så får du heller ingen lading før du har ca 2000rpm.Vist du ruser motoren så går motoren? Har ikke målt noe ennå, men regner med så lenge ikke lade-lampa lyser så burde vel styrestrømmen være iorden..? Dette skal jeg se nærmere på! Sitter det valeo eller bosch på denne tro? Kommer ikke til å få sett hva som står på skiltet på dynamoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Ville ha sjekket grundig for jordingsfeil. Ble det slik etter dynamoskiftet? Har du skiftet sikkringer ev sjekket releer om de er begynt å tulle? P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kårekloak Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2011 Dynamoen ble skiftet av forrige eier, og jeg er ganske sikker på at problemet kom etter dynamoskfitet ja. Okei, sitter det egen jordingsledning til dynamoen tro? BTW, dynamoen er foresten av typen Valeo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kårekloak Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2011 Ville ha sjekket grundig for jordingsfeil. Ble det slik etter dynamoskiftet? Har du skiftet sikkringer ev sjekket releer om de er begynt å tulle?P Når det gjelder sikringer og releer så har jeg ikke sjekket noe med dette, kanskje du vet hvilke releer jeg kan prøve å bytte/se på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kårekloak Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2011 Her er foresten linker til forrige eiers problemer! viewtopic.php?f=1&t=169442&hilit=ruse+2000rpm viewtopic.php?f=1&t=169442&hilit=2000rpm viewtopic.php?f=1&t=172198&hilit=2000rpm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kårekloak Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2011 Har du styre strøm til dynamoen da? Vist ikke du har det så får du heller ingen lading før du har ca 2000rpm.Vist du ruser motoren så går motoren? Den styrestrømmen du prater om, hvor skal den gå..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kårekloak Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2011 opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kårekloak Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2011 I følge gsbildeler så er det kun ett rele på denne kretsen. varenr: 61361729004. Noen som vet hvor dette sitter? Regner med at det er dette jeg hører "klikker" når jeg når 2000rpm og den begynner å lade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Hvor mange ledninger har du i fra dynamoen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Fant bare dette releet i 525i, men det sitter i sikringsboksen P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå