ZhilleN Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Hei. Skal turbokonvertere motoren i bmwen, og få dette godkjent, pratet med Statens vegvesen og de var behjelpelig med godkjenning, men måtte ha en gidkjenning fra BMW Norge først, sendte inn på email og nevnte hva jeg skulle forandre, motoreffekten osv, fikk svar i dag, og der stod det som følger : " Vi har fått klare retningslinjer fra BMW Norge om ikke å støtte ombygging av biler, kan derfor dessverre ikke hjelpe deg med dette." Hva er dette for noe? Mange i dag som turbokonverterer og får dette godkjent på papir!? Noen som kan hjelpe meg? Mvh Sindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Skal vel ikke trenge godkjenning fra BMW Norge for å bygge om en bil..? Hva slags bil er det snakk om? Gjelder det e30'n din så er det fastsatt 330hk/350nm pluss noe mere småtjafs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Nei er E36'n som jeg har, 318i Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Kjempefint at Statens Vegvesen sier det, og BMW Norge sier det. Ja, logisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Hmm.. Rart at dem stiller krav for godkjenning fra Bmw Norge.. E36 har kommet med m3 3.2L på 321hk, så hvis karosseri nr er samme på 318 som på m3 3.2 så må du oppgradere bremser og understell tilsvarende antall hk du skal kjøre. Såååå, hvor mye hk skal du ha? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Kjempefint at Statens Vegvesen sier det, og BMW Norge sier det. Ja, logisk. Veldig lett, blir forvirra av hele situasjonen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Hmm.. Rart at dem stiller krav for godkjenning fra Bmw Norge.. E36 har kommet med m3 3.2L på 321hk, så hvis karosseri nr er samme på 318 som på m3 3.2 så må du oppgradere bremser og understell tilsvarende antall hk du skal kjøre. Såååå, hvor mye hk skal du ha? Ja han jeg prata med fra statens vegvesen sa at jeg måtte ha en godkjenning fra BMW Norge først, og når det var i boks, kunne jeg sende inn en søknad til statens vegvesen, skjønner ikke helt greia men.. Skal ha effektøkning til 192 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Hva er det dem mener at BMW Norge skal gjøre? Bare henvise om at E36 kom med følgende motorer? Det må jo Statens Vegvesen vite? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Det gir jo ingen mening... Statens Vegvesen skal vite dette ja! Dem har jo godkjent flust med 318i turbo fra før av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Så biltilsynet har fått klare retningslinjer fra BMW Norge på å ikke å støtte dem... jøss, det var nytt. Fra hvilken Trafikkstasjon fikk du dette svaret? Henviser du til de Hartge papirene det har vært snakket om lenge og ber de konsultere SFOOR så skal dette være fullt mulig. BMW Norge behøver ikke å være en del av prosessen. Dette er hvis du har en E30 selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 problemet her,er,vel avgassdokumentasjon. og BMW gir ikke en dritt ut. dette har blitt snakka om så mange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Er så latterlig.. hva skal jeg gjøre da? Noen forslag? Hørte med Statens vegvesen på Jessheim, de sa jeg måtte opplyse hva jeg skulle endre på bilen, bremser, motorøkning osv, og sende et skriv til BMW Norge for og få dem til og godkjenne dette videre, så jeg fikk dette godkjent hos statens vegvesen(Risløkka), hva er greia egentlig?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Jeg ville tatt en prat med dem og spurt om grunnlaget for henvisningen til BMW Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Grunnlaget er jo at de skal tilatte ombyggingen hos statens vegvesen fikk jeg høre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Joda.. Men det skal da ikke være nødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå