Silverboy Skrevet Desember 22, 2011 Skrevet Desember 22, 2011 Da gjenstår det å finne menyen der du kan skru av og på audio BT pleier vel strengt tatt å komme opp når du legger inn tlf
Silverboy Skrevet Desember 22, 2011 Skrevet Desember 22, 2011 Skal se om jeg har en Samsung tilgjengelig i morgen eventuelt
John Kr Skrevet Desember 22, 2011 Forfatter Skrevet Desember 22, 2011 Flott, samtidlig kan jeg forsøke å koble opp med en HTC dersom jeg får tak i den. Takk for all hjelp jeg har fått, men det har vært lærerikt.
John Kr Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Skrevet Desember 23, 2011 Kanskje et spor ... Jeg gikk inn på Bluetooth-kompatibilitetskontroll (på hjemmesiden til BMW) og så på Data communication - BMW TeleServices (only in connection with option code 6AB), her la jeg inn chassisnummeret til bilen. Da fikk jeg opp flere telefoner som var kompatibel med bilen og en oversikt over kompatibilitet på f.eks musikk, data osv. På Data Communication så står det et rødt kryss på Samsung Galaxy SII, mens på f.eks iPhone 3GS så var det grønt lys. Dette kan kanskje bety at jeg får kun brukt denne telefonen til telefon, musikk og ikke data.
Silverboy Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Ser ut til at galaxy ikke støtter dette mot bilen. Virker som galaxy kun tar det som trådløst via wlan og ikke Blåtann. Som du ser av bildene under mangler jordkloden helt og dataoverføring er grått i menyen. Edith: ser nå at du er på samme spor som meg her ja
John Kr Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Skrevet Desember 23, 2011 Prøvde i dag med firmware oppgradering (Anroide 2.3.5) av telefonen med uten hell. Prøvde også en ny telefon av samme type og samme firmwareversjon uten hell. Har nå dømt ut telefonen ift BMW, må ha noe nytt
Vidar P Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Antar du ikke fant denne da; Det åpenbare svaret er kanskje iPhone, som vel integrerer best med BMW og som er like vanskelig å bruke som en brødrister; men det forbauser meg at det skal være så himla vanskelig for en droid-telefon å la seg integrere. Ikke minst siden det er blant de mest populære også. Du går forresten ikke glipp av noe særlig; internett i F10 via blåtann er terminalt treigt, og egentlig helt ubrukelig annet enn i nødsfall hvor man må på nett og har tid til å vente. Mye bedre da å bruke delingsfunksjonen på iPhone (eller andre for alt jeg vet) som ruter helst via plugin selvsagt da man får rask 3G via bilens eksterne. Og bare klappe opp sin MacBook eller hva man har av laptop for internett. Det fungerer supert via plugin hos meg iallefall, og omtrent samme hastigheter som vanlig trådløsnett hjemme til "vanlige" nettsider. Til sammenlikning tar http://www.ap.no et minutt eller mer å laste via blåtann…. de burde absolutt implementere USB/plugin internett snarest i F10!
Silverboy Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Helt enig, du kommer bare til å se at det funker og så bruker du det aldri mer igjen man tar opp telefon og trykker der men det kan jo være kjekt å ha det for fremtiden med fremtidige oppdateringer
John Kr Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Skrevet Desember 23, 2011 Helt enig med dere begge at dette systemet er kanskje ikke noe å satse på, men jeg kunne tenkt meg å teste det bare for å se om det virker. Står jeg fast så må problemet løses, bare min måte å være på... Har forøvrig en HP Elitebook med 3G kort som alltid følger meg så internett har jeg, men kan jeg synke PC'n til bilen via bluetooth, har bluetooth på PC'n da? Fant ut at det er ikke mange telefoner som er brukbare til dette systemet i bilen, men som det ble sakt så er iPhone en bankers. Ja Ja vi får se hva som skjer, Samsungen er dømt ut...
Silverboy Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Helt enig med dere begge at dette systemet er kanskje ikke noe å satse på, men jeg kunne tenkt meg å teste det bare for å se om det virker. Står jeg fast så må problemet løses, bare min måte å være på... Akkurat derfor jeg ikke har nevnt det før og prøvd å hjelpe Funket ikke HTC heller?
John Kr Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Skrevet Desember 23, 2011 Fikk tilgang på 2 forskjellige HTC'er, men begge disse var ikke kompatibel ift nettsidene til BMW og opp mot mitt chassinummer, derfor har jeg ikke orket å prøve det. Får se om jeg prøver i morgen, men nå er det snart JUL.
John Kr Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Skrevet Juli 30, 2012 Hei, løfter denne tråden på nytt... Jeg har fortsatt Samsung Galaxy SII, men den er nå oppgradert til Android software version 4.03 mot tidligere 2.33. Har desverre ikke fått anledning til å prøve denne versjonen mot bilen, men er det noen av dere som har fått koblet bilen opp mot internett med Samsung telefon? Iphone 4S virker heller ikke med data... Trenger fortsatt hjelp med dette.
Kjennern Skrevet Juli 30, 2012 Skrevet Juli 30, 2012 Telefonen må støtte Internett sharing over blåtann. Tror nemlig ikke Samsung S serien gjør det. Kun USB eller wifi. Prøv å koble til tlf med USB kabel og sett på deling via USB ?
John Kr Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Hei Da har jeg løst saken... Oppgraderte min Samsung Galaxy SII med OS Androide 4.04. Gikk gjennomalt hele oppsettet og vips så er jeg på nett via Blåtann (ikke USB kabel).
Kjennern Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Kom Internett sharing over BT i 4.04 updaten? Eller har det vært der hele tiden men ikke fungert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå