Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, når jeg starta opp bilen når jeg var ferdig på jobb idag, så ville ikke AC blåse varm luft, uansett hvilken temperatur bilen har. AC virket på vei til jobb. Det er en BMW 320i 2001.

Takker for hjelp! :)

Skrevet

Det kan faktisk stemme, iom at bilen lekker kjølevæske så må drive å etterfylle hele tiden. Eksosen røyker mye hvit røyk. Tok fingeren inni her om dagen, og da var det vått inne i potta. Er dette skikkelig krise eller? Det lekker en god del. Med motoren av, så ser jeg ikke noe tegn til lekkasje når jeg ser oppi der jeg fyller på, bare så det er sagt :)

Skrevet
Sikker? Jeg ser nå hvit røyk fra 9/10 biler jeg kjører bak. Har sett biler som røyker så fælt at man må holde 50 meter avstand for å kunne se noe :P

Men tviler på at alle de må etterfylle kjøleveske :wink:

Velkommen til Bimmer forresten :smoking:

Skrevet

Se der ja, fyllte på frostvæske og satte meg i bilen i 20min å venta på varmluft. Den gang ei. Tok bilen på en 3min kjøretur og der visste temp måleren rett under rødsonen, så nå er bilen parkert :P Noen nevnte at det er en avblødningsskrue eller noe der hvor man fyller på? For etter jeg fyller på 0,7l ca, så viser tanken fullt. Stemmer dette? Vet det er en lekkasje, men det forklarer hvorfor varsellyset går på hele tiden :P

Takker hao! :)

Og er veldig takknemlig for hjelp :)

Skrevet

Enten er det trolling fra trådstarter eller så vet han ikke forskjell på Air condition og varmeapparat, iogmed at det ville vært noe galt om AC blåste varm luft.

Skrevet

Jeg hadde samme problem på min 523. Da var det radiator som lakk. Blødeskruen er ved siden av radiatorpåfyllingsskruen. Svart plastskrue på størrelse med en 50-øring. Skru opp forsiktig, de har en tendens til å knekke. Du fyller på vann til de pipler ut av lufteskruen. Sett gjerne varmeanlegget på full varme.

Hvor hvit er røyken? Start bilen på tomgang.forsvinner den hvite eksosen eller "henger" den i luften en stund?

Er det en 2,2 eller 2,0 btw?

Skrevet

Kan være termostathus eller radiator. Kan også være topppskning selvsagt. Men km på bilen? Jeg vet at radiator er en svakhet som går etter ca ti år på m52. Både jeg og kollega har byttet rad. På våre e39'er i år...

Skrevet

Nei, jeg troller ikke, har bare ikke så veldig mye peiling på bil selv :P Mariuse34, er en 2.2l. Fant ut at eksosen er helt normal, lekkasjen var grunnet et hull i ekspansjonstanken som tømte hele bilen for kjølevæske. Visste ikke om denne blødeskruen så jeg har drevet å etterfyllt en liter hele tiden. Får ny tank neste uke, får håpe det er en enkel montering :)

Skrevet

Kan være smart å sjekke om vannpumpen din er som den skal om ikke ting forbedrer seg etter bytte av ekspansjonstank.

Pass på at du bytter pakning når du bytter ekspansjonstank. Ellers er det ikke sikkert at problemet ditt blir så mye bedre. Se forøvrig den tråden om radiatorbytte jeg gjorde i høst. Står noen tips om riktig lufting der :)

Jeg kunne ingenting da jeg begynte med bmw`er for noen år siden, men du lærer garantert kjapt!

viewtopic.php?f=1&t=204573

Skrevet

Prøv alltid det enkle først...

2 lufte skruer, 1 rett ved påfyllings lokket og 1 på termostat huset.

Skru ut begge og fyll på kjølevæske til det kommer ut av lufte hullene.

Kjør en tur og prøv å fylle på mer...

Har samme problemet på min e39... lekasje i radiator, venter jeg for lenge med

å etterfylle, så blåser det kunn kald luft...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...