8748 Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Jeg har tidligere importert en årsgammel BMW fra Tyskland og kanskje spart noen kroner på det mot å kjøpe den samme bilen hos forhandler her i Norge. Nå, etter at man innførte den særnorske 5-årsgarantien, føler jeg at importøren har satt en effektiv stopper for den økonomiske fordelen man kunne ha ved å egenimportere sin neste bil. De 30-40 000,- jeg kunne spare forsvinner trolig som dugg for solen når jeg etter ett år eller to skal selge denne bilen i konkurranse med tilsvarende biler som da fortsatt har 2 - 3-års garanti igjen. Hvordan vurderer dere dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Jeg er akkurat i samme tenkeboksen. Driver og ser etter en F11, og det florerer av biler uten norgesgarantien. Bilia har sin 24-garanti (24 mnd/24000km), andre har garanti via et eller annet forsikringsselskap som kanskje ikke er veldig serviceinnstilt dersom skade skulle oppstå. For min del betyr norgesgarantien mye, men det er fristende å se bort når det dukker opp en bedre utstyrt bil til samme pris uten like god garanti... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Jeg hadde ikke tenkt på "norsk garanti" i større grad hverken ved kjøp eller salg. For de kronene man kan spare på å importere selv kan man reparere mange skader (og det er lite sannsynlig at det blir mange skader eller feil på slike biler). Men, jeg har jo da også importert 3 år gammel E61 som jeg antakelig har i minst et par år slik at det uansett ikke er noe garanti når jeg skal selge = problem løst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Desember 26, 2011 Share Skrevet Desember 26, 2011 Etter å ha hatt god nytte av garantiordniger noen ganger, så er jeg ikke i tvil - jeg velger norsk bil med garanti. Dersom man har vett nok til å sette de 30-40 000 man evt "sparer" på å kjøpe importbil på konto, så er det jo ikke noe problem med importbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Desember 26, 2011 Share Skrevet Desember 26, 2011 Enig med Orjan. Jeg kommer til å gå for bil med norgesgaranti. Får i samme slengen en bil med Cold Climate version, hva enn det innebærer. Skulle man ønske å selge bilen om et par år, så har man også fortsatt 2-3 år nybilgaranti å friste med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå