Gå til innhold

Bruktimport kontra 5-års norgesgaranti - hva gjør dere?

8748
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere importert en årsgammel BMW fra Tyskland og kanskje spart noen kroner på det mot å kjøpe den samme bilen hos forhandler her i Norge.

Nå, etter at man innførte den særnorske 5-årsgarantien, føler jeg at importøren har satt en effektiv stopper for den økonomiske fordelen man kunne ha ved å egenimportere sin neste bil. De 30-40 000,- jeg kunne spare forsvinner trolig som dugg for solen når jeg etter ett år eller to skal selge denne bilen i konkurranse med tilsvarende biler som da fortsatt har 2 - 3-års garanti igjen.

Hvordan vurderer dere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat i samme tenkeboksen. Driver og ser etter en F11, og det florerer av biler uten norgesgarantien. Bilia har sin 24-garanti (24 mnd/24000km), andre har garanti via et eller annet forsikringsselskap som kanskje ikke er veldig serviceinnstilt dersom skade skulle oppstå.

For min del betyr norgesgarantien mye, men det er fristende å se bort når det dukker opp en bedre utstyrt bil til samme pris uten like god garanti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt på "norsk garanti" i større grad hverken ved kjøp eller salg. For de kronene man kan spare på å importere selv kan man reparere mange skader (og det er lite sannsynlig at det blir mange skader eller feil på slike biler). Men, jeg har jo da også importert 3 år gammel E61 som jeg antakelig har i minst et par år slik at det uansett ikke er noe garanti når jeg skal selge = problem løst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt god nytte av garantiordniger noen ganger, så er jeg ikke i tvil - jeg velger norsk bil med garanti. Dersom man har vett nok til å sette de 30-40 000 man evt "sparer" på å kjøpe importbil på konto, så er det jo ikke noe problem med importbil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...