Gå til innhold

Dieselmotor med startproblemer i kulden

Anders2604
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 320 D, 2000 modell. Den begynte å bli treg å starte når temperaturen begynte å krype ned mot 0 grader. Jeg har byttet både glødeplugger (alle 4) og gløderele, men bilen vil fortsatt ikke starte lett når det er kaldt.

Bilen er chip'et, men Stenshagen mente at dette ikke var problemet. Er det noen som har noen tips her om hva som må gjøres? Jeg leste i en annen tråd at det kunne være dieselpumpen som ikke leverte høyt nok trykk, og et annet problem kunne være for dårlig batteri. (Jeg mener at det er nok fart i batteriet). Han på Stenshagen tippet at dieselen ikke kom frem til rett til tid. Hvordan får man rettet opp det?

Tar imot alle gode tips med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at gløderelee og glødeplugger får spenning når du setter på tenningen?

Hvis ikke, er det trolig sikringen til releet som er defekt.

Temperaturgiverne til motoren bør sjekkes hvis glødesystemet får strøm.

Hvis disse viser for høy temperatur (kortsluttet eller brudd), kan det være motoren tror det er såpass varmt ute at den ikke kobler inn glødesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at gløderelee og glødeplugger får spenning når du setter på tenningen?

Hvis ikke, er det trolig sikringen til releet som er defekt.

Temperaturgiverne til motoren bør sjekkes hvis glødesystemet får strøm.

Hvis disse viser for høy temperatur (kortsluttet eller brudd), kan det være motoren tror det er såpass varmt ute at den ikke kobler inn glødesystemet.

Takk for svar! De på Stenshagen mente imidlertid at det var gløding på pluggene, men at dieselen ikke kom frem til rett tid.. Kan jo alltids sjekke sikringen likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri kan ha bra fart om sommern, og være så og si halvert når det gjelder kaldstart.. Prøv å koble til en batteri booster. Så vrir du om tenningen og ser om den starter litt lettere? Dersom det funker så er det batteri.

Takk for tips :)

jeg skal prøvde det når jeg får lånt meg en booster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg byttet batteri også, og det ble litt mer fart på starteren.. Men likevel er den ikke spesielt lysten på å tenne når det kryper under 0 grader. Det virker også som om desto lenger den står, desto verre blir det. Den var faktisk også treg å starte i pluss 6,5 grader, men det var riktignok før jeg byttet batteriet. Jeg har mye småkjøring med bilen, kan dette ha en effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Ble du noe klokere på dette?

Sliter med samme problem, byttet 3 av glødepluggene (det ene satt godt fast, men de var helt fine de jeg tok ut) byttet til nytt batteri men vil ikke starte i det hele tatt nå. Det ble på en måte verre for hver gang det ble litt kaldere, og nå kan jeg kime i ett minutt uten noe hell, står ute på plassen og sola skinner på den, begynner å bli noen gode plussgrader, men alikevel ingen start..

Hvor sitter denne rele sikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...