Gå til innhold

Dieselmotor med startproblemer i kulden


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en 320 D, 2000 modell. Den begynte å bli treg å starte når temperaturen begynte å krype ned mot 0 grader. Jeg har byttet både glødeplugger (alle 4) og gløderele, men bilen vil fortsatt ikke starte lett når det er kaldt.

Bilen er chip'et, men Stenshagen mente at dette ikke var problemet. Er det noen som har noen tips her om hva som må gjøres? Jeg leste i en annen tråd at det kunne være dieselpumpen som ikke leverte høyt nok trykk, og et annet problem kunne være for dårlig batteri. (Jeg mener at det er nok fart i batteriet). Han på Stenshagen tippet at dieselen ikke kom frem til rett til tid. Hvordan får man rettet opp det?

Tar imot alle gode tips med stor takk!

Skrevet

Har du sjekket at gløderelee og glødeplugger får spenning når du setter på tenningen?

Hvis ikke, er det trolig sikringen til releet som er defekt.

Temperaturgiverne til motoren bør sjekkes hvis glødesystemet får strøm.

Hvis disse viser for høy temperatur (kortsluttet eller brudd), kan det være motoren tror det er såpass varmt ute at den ikke kobler inn glødesystemet.

Skrevet

Batteri kan ha bra fart om sommern, og være så og si halvert når det gjelder kaldstart.. Prøv å koble til en batteri booster. Så vrir du om tenningen og ser om den starter litt lettere? Dersom det funker så er det batteri.

Skrevet
Har du sjekket at gløderelee og glødeplugger får spenning når du setter på tenningen?

Hvis ikke, er det trolig sikringen til releet som er defekt.

Temperaturgiverne til motoren bør sjekkes hvis glødesystemet får strøm.

Hvis disse viser for høy temperatur (kortsluttet eller brudd), kan det være motoren tror det er såpass varmt ute at den ikke kobler inn glødesystemet.

Takk for svar! De på Stenshagen mente imidlertid at det var gløding på pluggene, men at dieselen ikke kom frem til rett tid.. Kan jo alltids sjekke sikringen likevel :)

Skrevet
Batteri kan ha bra fart om sommern, og være så og si halvert når det gjelder kaldstart.. Prøv å koble til en batteri booster. Så vrir du om tenningen og ser om den starter litt lettere? Dersom det funker så er det batteri.

Takk for tips :)

jeg skal prøvde det når jeg får lånt meg en booster :)

  • 2 weeks later...
Skrevet
hvor ligger gløderele`et? :)

Det skal ligge under innsugsmanifolden på høyre side når du står foran bilen. Jeg fant den imidlertid ikke, og måtte få Stenshagen til å bytte den..

Skrevet

Da har jeg byttet batteri også, og det ble litt mer fart på starteren.. Men likevel er den ikke spesielt lysten på å tenne når det kryper under 0 grader. Det virker også som om desto lenger den står, desto verre blir det. Den var faktisk også treg å starte i pluss 6,5 grader, men det var riktignok før jeg byttet batteriet. Jeg har mye småkjøring med bilen, kan dette ha en effekt?

  • 2 months later...
Skrevet

Ble du noe klokere på dette?

Sliter med samme problem, byttet 3 av glødepluggene (det ene satt godt fast, men de var helt fine de jeg tok ut) byttet til nytt batteri men vil ikke starte i det hele tatt nå. Det ble på en måte verre for hver gang det ble litt kaldere, og nå kan jeg kime i ett minutt uten noe hell, står ute på plassen og sola skinner på den, begynner å bli noen gode plussgrader, men alikevel ingen start..

Hvor sitter denne rele sikringen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...