jojr Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 Jobbet for Gino i begynnelsen av 90 tallet, å kan levende forestille meg han i denne bilen på 70 tallet. han er vel definisjonen på å være "formann" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2012 Melkvik: ok, ja S50 er jo greit nok. jojr: jaha, hvordan da ? Var han streng og en knallhard sjefstype ? Igår begynte bærearmen på høyre side og kvelde etter sladding oppi noen greie grøfter og skrenter. Bilen har fått kjørt seg godt... Så nå har vi camber som er stance-worthy på høyresiden, vi tenkte å bytte bærearm etterpå. Ellers ikke så mye nytt om E12'en gitt, annet att den går og går, og vi har fått noe sjukt med oljesvetting forran på motoren. Lurer på hva det kan være... tjukk oljegrøt. Dårlig toppdeksel pakning kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 r.i.p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 24, 2012 Share Skrevet Januar 24, 2012 jaha? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjelen Skrevet Januar 24, 2012 Share Skrevet Januar 24, 2012 Er bilen død eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 24, 2012 Share Skrevet Januar 24, 2012 Er bilen død eller? Det var den allerede på første side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet Januar 24, 2012 Share Skrevet Januar 24, 2012 Gino, og muligens dattera? 2000 tallet. Sjefstråd... Dette er dattera som laget enda et mat-stunt på TVNorge: Forresten...Mitt favorittuttrykk på drittbil er jo krengejens Ler meg skakk av det sikker på at det der ikke er dattera til pinnocchio? Veldig morsomt skrevet, ler så tårene triller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2012 Tordah: haha, ja det var det jeg tenkte og, da jeg så bilde av dattera hans. Skikkelig italiensk snyteskaft på hu ass. Neida, bilen er ikke død enda. Den står faktisk i oppvarma garasje og venter på at bærearms byttet skal bli ferdig. Vi begynte å gjenge opp medbringeren fra M8 til M10, men tror du fa'an ikke gjengetappen knakk på andre hølet a Så etter det, har det vært dårlig med framdrift gitt. Må prøve å få gjort noe i løpet av uka kanskje. Vi forhaster oss ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 25, 2012 Share Skrevet Januar 25, 2012 Det må jeg si Ragnar! Gjort et godt stykke arbeid her! hehe interiøret er sikkert verdt mere i løssalg enn hele bilen M10n er vel ganske hardfør vil jeg tro! Er det 6 kant 8mm bolter i medbringerne på denne? Har selv umbrako på min! Diffen skal visst tåle ganske mye ethhjulspinning før den kvelder sålenge alt rundt holder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2012 8mm umbraco originalt, som vi oppgraderer til 10mm gjengede bolter slik alle nyere bmw har ! Ja, så bra at diffen tåler mye etthjuls-spinning!! Godt å høre, siden vi la planene om sveisa difff på hylla for en stund Føles noe bortkasta med sveisa diff når man har så lite hk å rutte med Da er det greit å spole på ett hjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 25, 2012 Share Skrevet Januar 25, 2012 Det er jo ikke noe kult å spinne bare på ett hjul.. : P Spinner det ikke på begge er hele poenget med å spinne borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Mars 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2012 bilen stått stille en stund... Fikk seg en grei smell i starten av februar, etter at vi fløy med den, også gikk vi litt amok på bilen på en fest for en tid tilbake med nødhammer og slegge. Imellomtiden, litt paprika og matkos a la gino: http://e24.no/kommentarer/spaltister/ur ... k/20177463 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mars 26, 2012 Share Skrevet Mars 26, 2012 Toskete bruk av en E12 spør du meg. Og du ville jo ha innspill x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 26, 2012 Share Skrevet Mars 26, 2012 Morsomt skrevet og litt av et grev på dattera til Gino Når det er sagt synes jeg det er litt skuffende å se E12`en omtalt som "dritten" og "møkkabilen" og "båtrusthelvete" osv... Dette var en av de aller fineste bilene på veiene på det glade 70-tall, en oppvisning i fornuftig tysk ingeniørkunst og håndverk. Slik bilen fremstår i dag er på ingen måte representativt for hvilken totalpakke mht. komfort og kjøreegenskaper denne bilen tilbød når den var i god stand. I nåværende stand står den vel stort sett og synes synd på seg selv i en mørk garasje, som det vraket og spiker-emnet den er redusert til. Denne tråden er for meg en blanding av morsomt og trist, uten at det på noen som helst måte er din skyld. Den var et vrak når du kjøpte den og sånn sett er det ikke noe galt i å behandle den som et. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 jeg syns detta er sørgelig å se en e12 bli behandlet sånn her gi den heller til noen som tar vare på disse gode gamle klassikerne. hva skal du ha for bilen ragnar ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå