titansølv Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Noen bilder av min litt uvanlige 5-serie e60. Utgangspunktet var en 520i (m54b22) med manuell 6trinnskasse, M-sport understell men uten M-pakke. Etterhvert har det ballet på seg og blitt en e60 som skiller seg litt ut fra de etterhvert mange ganske like e60-biler her på forumet. Det finnes jo ikke så mange eksemplar av disse hvor eieren har tort å gått lenger enn å ettermontere M-optikk. Jeg ønsket iallefall en bil som skilte seg litt ut i mengden, til tross for "dødssyndene" som nok flere av medlemmene her nok vil synes jeg har begått, er jeg meget fornøyd med bilen. Deilig å kjøre og går som et uvær!! No harm to anyone in here:) Kjerra luftes forresten dessverre snart ut for salg:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Går denne i bergen? Meget kul vogn må jeg si Hvor mye hk fra kompressor osv da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Denne så da litt grom ut Ja, hvor mange hester snakker vi om her? Motorrom bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Første jeg tenkte på var nyrene, men ellers så det jo bra ut. M-tech er sikrere vinner enn annen styling, men dette var jo ikke overkill og så lenge du liker dette best, så er jo det det viktigste. Eksos ser ut til å henge litt skrått? Tipper effekten er enten 260hk eller 275 avhengig om det er stor intercooler eller ikke. Prøvde det i E46, gikk ganske bra det. Egentlig det jeg skulle satse på selv, men endte med 330 (men det blir jo enda hissigere med presse! ) Forresten, selger ikke bilen uten kompressor vel? Vil tro ganske mange blir skremt bort fra å kjøpe en såpass dyr og ny bil som ikke er godkjent, så tror du tjener mer på å fjerne presse og selge løst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Eneste "feilen" jeg kan se er at du kunne hatt M5 speil Selv ville jeg valgt noen litt grommere felger, men er du fornøyd så er jo alt vel Fått sota rutene hos Miahil også ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Kul E60 dette, hadde kanskje droppa BMW logoen i idrive hjulet men... Vi har jo samme motor med presse Da jeg tok stage2 oppgraderingen hos ESS ga den 264hk på hjula. Ikke s galt fra en liten BMW sekser det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Noen som kan bekrefte om det er samme kompressor til B22 og B30? Hørt noen si det, men noen som vet sikkert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titansølv Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2011 Det er samme kompressor for b30 og b22. Effekten på motorene etter kompressormontering kan variere fra motor til motor selv om det i utgangspunktet er samme modell. Er vel litt avhengig av motorens stand før montering. Ifølge ESS var det ikke tegn til slitasje på motoren og den ble beskrevet som i veldig god stand, så de tok ut det de kunne med dette oppsettet uten at det skulle gå utover driftsikkerheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titansølv Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2011 Eksosen er modifisert og den originale potta er byttet ut med en Sebring effektpotte. Med dette og kompressoren så sniker effekten seg opp mot 300hk. Sotingen av vinduene ble gjort i Drammen. Jeg tror ikke ESS-kitet vil gjøre det vanskeligere å få solgt bilen. Noen interesserte sjeler har allerede lovet gull og grønne skoger for bilen. Bilen befinner seg i Telemark og Østlandet, men drar snart Nordover og blir vel der i tiden fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Noen som kan bekrefte om det er samme kompressor til B22 og B30? Hørt noen si det, men noen som vet sikkert? Det er samme ja, enten det er TS eller TX kittet. Men større dyser og annen chip på B30 kittet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Jøss, det er såpass effekt ja. Vet at ESS sine presser ikke er TÜV-godkjente, men er det noen som helst mulighet å få godkjent slike biler som dette med presse i Norge? Hvor mye kom presse på? Kan gjerne ta det på pm om du vil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titansølv Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2011 pw6xszsn0ubgwt664.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titansølv Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2011 Jøss, det er såpass effekt ja. Vet at ESS sine presser ikke er TÜV-godkjente, men er det noen som helst mulighet å få godkjent slike biler som dette med presse i Norge? Hvor mye kom presse på? Kan gjerne ta det på pm om du vil Kitet og arbeidet kom på 60.000kr. Da var det TS2 med intercooler. På din 330it vil det nok bli billigere hvis du ikke går for TS2. Har iallefall ikke hatt noe problem. Ikke en feilkode en gang. I tillegg ser det ut til at forbruket gikk ned etter installasjonen. Bruker 0.6ltr på mila på langkjøring og under 0.8 på blandet kjøring. Men...... bamsen kan bli tørst hvis man bestemmer seg for å trykke på Ligger mange poster om godkjenning her på forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Hvis jeg noen gang skal ha presse, så tror jeg det blir TS2, TS2+ blir for dyrt for hva ekstra man får. Men TS1 blir litt lite TS2 er vel mest value for money. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Grom denne da ac er ikke så gale så lenge det blir gjort skikkelig;) litt ening med som nevt over med felgene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå