Gå til innhold

1

Iceybear
 Share

Anbefalte innlegg

ja.. det er igrunn litt lol da.. tenk på det.. det finns jo masse biler uten airbags.. hva med de da liksom.. :P

Sikkerhets utstyr som er montert fra fabrikk i bilen skal være i orden, også på pkk.... Det et jo en grunn for at det er en lampe der å varsler om feil!! Og det beste er at om det funker som det skal kan det redde liv.... Så det å jukse til noe for å få det til å se ut som det virker selv om det ikke gjør det synes jeg er ganske så idiotisk å drive med! Det er en billig livsforsikring å betale noen tusen lapper for å få det fiksa....

Men det er jo selvfølgelig bare min mening :) alle står jo fritt til å gjøre hva man vill bare man ikke blir oppdaga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan dere svare meg på følgende: Hvordan kan det være forskjell mellom liv og død når airbagene fungerer, slik som i dette tilfellet? Greia er at begge slår ut, selv hvis det ikke sitter noen i passasjersetet. Les før dere gidder å kommentere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lampa lyser funker ikke airbagen...

Jo, faktisk. Jeg hadde samme problemet på min E36 når sensormatta kødda, og da løser begge ut om du skulle kræsje. Lampa viser ikke bare feil på selve bag'en(som alle tror), men også det tilhørende systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan dere svare meg på følgende: Hvordan kan det være forskjell mellom liv og død når airbagene fungerer, slik som i dette tilfellet? Greia er at begge slår ut, selv hvis det ikke sitter noen i passasjersetet. Les før dere gidder å kommentere...

Det får du vel ikke svar på før du krasjer, hvorfor ta sjansen på å gamble på det? Når en varsel lampe lyser er det en feil en plass i systemet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du vel ikke svar på før du krasjer, hvorfor ta sjansen på å gamble på det? Når en varsel lampe lyser er det en feil en plass i systemet!!!!

Jo, det er akkurat det du får. Du får opp feil på sensormatte når du tar diagnose.

Aner ikke om du vet hvordan den sensormatta fungerer, men det er jo rimelig logisk at det er en feil et sted når lampa lyser, men det trenger ikke alltid å bety at selve airbag'en er defekt, selvom du trodde dette. ;) Uansett, nå er jeg ferdig med å prøve å få det inn med teskje for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...