Gå til innhold

Min Alpinhvite F11. Nye bilder tatt av E.H.D s.14


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

Nam nam nam :)

:D:):D

codex....ser du holder til i Haugesund og driver litt med detailing.

Kanskje du kunne tenkt deg en liten jobb på min F11 til våren?

Bra du er fornøyd, og jeg har tro på de sommerfelgene når du først "bare" skal ha 19". :wink:

Har du tenk på dekkstørrelse, 245 eller 255, siden disse er 9"?

Har du sett denne?

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=642519

Ja hadde bestemt meg for kun 19". Da tror jeg ikke disse blir så gale.

Dekkstørrelse har jeg ikke bestemt meg for enda. Har litt lyst til og beholde original størrelse på 245,

men det blir kanskje litt lite på 9"? I så fall blir det 255.

Har sett den du linker til ja, flott bil! Men senk og 21" er ikke noe for meg (begynner nok og bli gammal :o ). Men for utseendet sin del er det flott.

Skulle likt og hatt den Hartge eksosen, men selvfølgelig passer det ikke når jeg har krok :evil:

Nydelig bil. Håper du skal lakkere skiboksen i samme farge som bilen.

Blir nok ikke noe lakk på boksen. Er tredje bilen jeg har den på og hadde vært litt upraktisk og lakkert hver gang jeg byttet bil.

Uansett kjører jeg ikke rundt halve året med boksen på taket, blir tatt av igjen etter helga.

Har heis i taket som gjør det enkelt.

Grunnen til at den kom på i dag var pga. tillpassning med nye fester til rails og at jeg måtte skjære hull til "haifinnen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra du er fornøyd, og jeg har tro på de sommerfelgene når du først "bare" skal ha 19". :wink:

Har du tenk på dekkstørrelse, 245 eller 255, siden disse er 9"?

Har du sett denne?

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=642519

Ja hadde bestemt meg for kun 19". Da tror jeg ikke disse blir så gale.

Dekkstørrelse har jeg ikke bestemt meg for enda. Har litt lyst til og beholde original størrelse på 245,

men det blir kanskje litt lite på 9"? I så fall blir det 255.

Har sett den du linker til ja, flott bil! Men senk og 21" er ikke noe for meg (begynner nok og bli gammal :o ). Men for utseendet sin del er det flott.

Skulle likt og hatt den Hartge eksosen, men selvfølgelig passer det ikke når jeg har krok :evil:

Er bilen til Tom Erik Kvande dette, strøken vogn - og forøvrig til salgs nå: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32923475

Mulig jeg også begynner å bli litt gammeldags av meg, men jeg synes det blir feil med fire utblås bak på en 520d. For all del; det er tøft å se på, men hadde det vært en større modell, med seks-sylindret motor eller mer, så står jo ytelsene mer i stil med utseendet.

Har du forresten vurdert å øke effekten med omprogrammering av styreenheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:):D

codex....ser du holder til i Haugesund og driver litt med detailing.

Kanskje du kunne tenkt deg en liten jobb på min F11 til våren?

Jeg har ikke våget meg frempå med maskin enda, så er mest skånsom vask og vokspålegging det går i :)

Skal bygge garasje til våren nå, og da blir det nok ikke lenge til det blir investert i skikkelig polerings maskin. Så når jeg har hatt nok øving på min egen bil kan vi kanskje heller snakkes :P heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg fått mine F10 M5 felger. Style 408M i 9 x 19" med ET 32mm.

Tror de skal fylle hjulbuene greit med det innpresset.

Blir sannsynligvis continental dekk, men er litt i tvil om jeg skal gå for 245/40 eller 255/40 bredde.

245 er kanskje litt smalt for 9" felg, mens 255 gir 1,4% større rulleomkrets.

Hva synes dere? 245 eller 255?

3opjtqoboyzhda45fqgq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men vi er da ikke 90 år enda heller???? I comfort mode er bilen blaut som en gammal mercedes så komforten forsvinner ikke helt om en går for 20"/21"

Komforten er helt upåklagelig med 21", selv på dårlige nord norske veier. Merker knapt noen forskjell på 19" og 21" (og nei, jeg overdriver ikke med denne påstanden). Og synes man den blir litt for stiv så er det ikke verre enn å slå av "Sport"-moduset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...ser den at det ble litt feil og skrive at de vil fulle ut hjulbuene. De jeg mente er at de originale 9" bak på F10 har ET 44mm., mens disse har ET 32mm. Altså 12mm lenger ut (nærmere hjulbuen).

Jeg tviler ikke på at disse bilene holder komforten selv med 20 eller 21".

Men nå har ikke jeg EDC men sportsunderstell, slik at jeg kan ikke regulere demperene.

Men det er verre med veiene våre og spesielt hull osv. som det er mye av på våre fjelloverganger som jeg kjører over flere ganger i året. (har dessverre en del felger på samvittigheten over Haukelifjell).

Gleder meg til og få på felgene når våren kommer :D

I og med at det bare ble 19", tror jeg ihvertfall det blir rett med felger med eiker helt ut.

Optisk virker de litt større en f.eks. kantfelger.

Felgene er laget av BBS. Lager BBS alle BMW sine lettmetallsfelger nå?

Ellers heller jeg nok mest mot 245 dekk for og beholde original rulleomkrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så jo meget lekre ut. Kan jeg spørre hvor du kjøpte de?

Skjønner godt at du går for litt praktiske felger og tror de kommer til og se fete ut på bilen din

Det er originale felger til nye F10 M5, og er kjøpt hos Bavaria.

Heter style 408M.

Jeg har kjøpt alle som "framfelger", da felgene bak til M5`en har ET25mm på 9".

Tror det hadde blitt litt i meste laget aggresivt.

Rettelse: De blir ikke levert sammen med M5`en, men kan kjøpes som ett tilvalg til denne beregnet for vinterdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...