Shorin Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Hei, I min jakt på en BMW 5-serie (E60) er det mye å velge mellom. Er vanskelig å bestemme seg da få biler har alt man ønsker seg. Det blir da et kompromiss mellom flere ting. Har lagt ut link til flere biler her for å lodde stemningen. Hva ville dere valgt og hvorfor/hvorfor ikke (dette er ikke alle alternativer jeg har sett på men et utvalg av noen jeg har snust på): 520D: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32078738 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32088221 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31608864 525D: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32399585 530D: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32009906 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 jeg tror jeg hadde gåt for den siste 520D'en jeg. tror du får mest bil for pengene der, og ikke minst en mye nyere bil med lavere km enn flere av de andre alternativene. Er vel kanskje den bilen med minst verditap med tanke på fargekomboer og motor...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Jeg ville tatt denne:) http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32402093 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorin Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Sikkert bra men jeg er ute etter en sedan, ikke stasjonsvogn. Hva synes dere forresten om 530D'en? Er jo en god del utstyr og rel. lav km. Den største mangelen er M-pakke, men ellers har den jo mye...eller??? Hjelp!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 MÅ man ha m-optikk da? Hvordan ser E60 ut i alpina utførelse? Helt klart godt utstyrt den 530en, men har det litt i bakhodet hva det koster å reparere ting på disse bilene, og tenker at nyere er bedre... Men det kan.mye være fordi jeg ikke har råd til å eie en slik bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorin Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Godt poeng. Har hatt en 520i (1994) og en 320i (2006) og begge har kostet meg en god del i reparasjoner og service. Men jeg klarer ikke å heller gå for en driftssikker Toyota. Noen som har erfaring med kostnader på en 530 vs. en 520? Har lyst på den 530en men den sorte 520en er også fin. Faen så vanskelig dette skulle være..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Dra og se på dem først, ville jeg gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Prøvekjør, 520d pg 530d er noe forskjellige kan man si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorin Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Bor i Tromsø og den ene bilen er i nord-trøndelag og den andre på vestlandet. Så prøvekjøre begge kan bli en utfordring. Har prøvd en 530 før, dog uten active steering, dynamic drive og komfortseter. Uansett, bra opplevelse det Har ikke prøvd en 520d da.... Noen som har prøvd versjonene 150hk, 163hk og 177hk versjonene? Stor forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 De større sekserene spiller i en helt annen divisjon enn lillebror, for å si det enkelt. Ligger vel noen til salgs i Tromsø også som du kan prøvekjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Det har nok større konsekvenser å eie en 530d kontra 520d hvis du skulle bli plaget med mye feil. Men skal man tenke sånn er det jo ingen som kjøper en 530 eller større. Jeg var litt skeptisk før jeg kjøpte min, men gjorde grundig forarbeid og kjenner i tillegg selger som er en petimeter når det gjelder biler. Få tak i servicehistorikken og se hva som er gjort med bilen. Ta den gjerne på en NAF-test. Sjekk innsuget for oljelekkasje, en svakhet på disse bilene. De holder rundt 100' km før de må byttes. Koster rundt 10 lapper å bytte. Har du råd til å eie en sånn bil, så gå for det. Helt fantastisk bil å kjøre og går som ei kule Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorin Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 520en har jo lav kilometer og M-pakke + litt til. 530en har jo gått litt mer og har mye utstyr. Fikk utstyrslisten for den og der var lite jeg følte manglet. Kan jo sikkert lete litt mer men da kan det skje det som skjedde sist. Hadde en megafin 525d 2008 mod, m-sport og en god del utstyr på handen. Prisen var 379.000 og jeg kunne fått den for 355.000 ink. reg. Var også en flott farge, men jeg drøyde for lenge og den ble solgt. Pokker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GoldBeamer Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Jeg vil gått for 530'en Sparker som bare det, herlig kjøreopplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Hadde ikke tenkt motor i første omgang. Se heller på utstyr, alder og lav km først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorin Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2012 Hei, Var et j..... vanskelig valg!! Men måtte ta en beslutning til slutt. Hadde veldig lyst på den 530en, men jeg fikk prutet den sorte 520d'en ned til 315000 eks reg og frakt. Det at sistnevnte bare var gått 63.000 km, hadde norgesgaranti som går ut i 2013 samt er noe rimeligere i drift, gjorde at jeg slo til på den. 530'en hadde jo en god del utstyr som ville vært suverent, men jeg var litt redd for å få høye kostnader ved reparasjoner o.l. Vil sikkert angre av og til, men jeg satser på at 520'en også er en flott bil. Nå er det bare å vente til mandag når hurtigruten kommer..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå