Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett problem med min 324td, den fjusker å stopper når den blir skikkelig varm, får heller ikke start på den igjen.. :/

Står den i ro 1 times tid så starter den fint igjen.

Når den er kald går den som normalt..

Frustrerende å kjøre når den oppfører seg slik :(

Noen som vet hva dette kan være?

Skrevet

PÅ pumpa ja.. får ikke vann inn der (bør ikke få, da ødelegger du den)..

Hell store mengder, det er for å kjøle ned hele pumpa (som fort holder 60 grader ++ ), se om den da slutter å fuske, og går "normalt" igjen.

Skrevet

Skal prøve det, men dette skjer jo når jeg kjører.. Skjer aldri på tomgang.

Den kutter nesten rett om, akkurat som den ikke får diesel.. Men diesel får den... det kommer diesel ut retur slangen hvertfall når jeg kinner.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har ennå ikke funnet ut av dette..

Sjedde igjen idag, hadde kjørt i ca 2 timer så plutselig stoppet den. Fikk dratt den i gang igjen men stoppet etter 5min igjen :(

Ingen her som har vært borti disse motorene som kan vite hva dette er?

Skrevet

Har bilen vanlig dieselpumpe med wire eller elektrisk gasspedal og ledninger på dieselpumpe? Det skal vel med rett være gml typen i 1987 men eg spør.

Er det gamletypen så legg opp ein ny leding til solinoidventil på pumpe evt bytt denne ut.

Er det ny type pumpe med edc, sjekk ledning som går ned til oljenivåsensor v.s motor,

åpne opp ledningsmatte. Det ligger vann inni matten som kortslutter 5 volten for denne giver. gjør at motor kan stoppe. I disse pumpene er det ofte feil i stillspole også brudd i dyse nr 3 posisjonsdyse. ( denne måler du bare om det er motstand eller uendelig ohm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...