Gå til innhold

Karosserideler e46

oledra
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har erfaring med bruk av karosserideler som støtfanger bak, fremskjermer lykter til e46 sedan.

Har tenkt å kjøpe deler fra en -98 delene skal på en 11/2001.

Ser på deleopplysning at her var et skifte før og etter 09/2001.

Hva er evt. forskjellen på framskjerm?

Ser helt lik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler etter 09/2001 er facelift, og har et helt annet design på frontfanger, lykter, skjermer og panser. Fangeren passer riktignok rett over. Skal du bytte alt dette går det også fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framskjermen vil du nok slite med, men bakfangeren bør gå greit. Baklampen også, men den har et litt annet design, så det vil se litt rart ut.

Panseret passer forresten også kom jeg på (uten at du må bytte lykter/skjermer), selv om de ikke er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en del som selger deler På finn.no, er det forskjell på frontfanger apassform mellom touring, sedan, coupe og cab? De skriver i annonsen "til sedan, touring" altså er det forskjell sålenge alderen er det samme??

På forhånd takk for svar,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det fortsatt er bakfanger det er snakk om?

Touring er helt ulik de andre, da denne har "hull"/nedfelt område for bagasjeluken (ser det enkelt på bilder). Fangeren til coupè og cab er like, mens på sedan er den litt annerledes. De vil nok passe overens, med noen få om ingen modifikasjoner. Sedan har lister på fangeren, dette har ikke coupè/cab-fangeren. Det er heller ingen forskjell på årsmodeller når det kommer til passformen på fangerene, kun på selve uformingen/utseendet.

Når det er sagt så lurer jeg på om det er forskjellig festemåte på coupè/cab og sedan, så dette må evt. sjekkes opp i. Hvorvidt festene endret seg gjennom årene på fangerene som passer til rett karosseri vet jeg heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...