Gå til innhold

Vil kjøpe BMW, har ingen erfaring!!

nickolastomasgaard
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal pendle mellom Norge og Danmark og ønsker å kjøpe meg en bil som er god og kjøre og som holder, hvertfall til sommeren. Men jeg er student og penger er ikke det jeg har mest av.

Jeg har sett mye på BMW i det siste (90-98 modell), men vet egentlig lite om disse bilene og lurer på om det er noen her som kan gi meg pointers til BMW kjøp. Når laga BMW de beste bilene etc. Ting jeg bør passe meg for..

Her er to biler jeg har sett på i det siste. Om dere vil dele tanker ang. disse så er det også mye hjelp!

På forhånd takk!!

Nickolas

Bil 1: 320 IA 1995, 2.0 liter 150 hk. kjørt 233 000. automat. ligger på 40 000 (dette er egentlig litt for dyrt for meg)

Bil 2: 3-serie 2.0 1995 150 hk. kjørt 280 000. Manuel. Ligger på 20 000 (stasjonsvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo student, og sier 40 000 egentlig er over budsjett? Hvordan mener du han skal få tak i en E38 som ikke ruinerer han :P?

Er selv student, og en E38 er langt utenfor mitt budsjett i allefall.

Skal du legge ca 20 - 30 000 i en BMW så er E34 mitt soleklare valg i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiver meg på og anbefaler e34

e34 fikser du alt selv på uten at du trenger noe mere en en biltema katalog og en Haynes verksteds bok :wink:

bare styr unna biler som det synes at det har vært yngre eiere på.

sett mange brukbare fra 13-20 lapper på finn i det siste.

4 huske regler angående disse bilene

1. se etter en bil med stygge felger. pene felger = yngre sjofør

2. se også etter oransje blink lys = oransje blinklys er som kryptonit for ungdommer

3. finn en bil med manuell gir, mye artigere og kjøre og ikke minst mindre feil på kasse.

4. rust kan være et problem vis de er blitt kjørt på saltede veien over flere år så se etter kanal rust

lykke til med bilkjøp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...