bb79 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Er det noen som blir med på harrytur til helga? http://www.tv2.no/underholdning/broom/j ... 74372.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Godt å se at det ikke bare er her på berget det surres og rotes i det offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Det er virkelig sant det at Svensker er dumme, hehe! Neida, skal jeg kjøre fort så får det bli på Autobahn til sommern! Har liksom ikke det behovet for å drive med svinekjøring lengre, selv om det er artig å strekke ut litt av og til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Argh Ja er det ikke trist Fredrik. Med grått hår kommer det mye kjedelig Kommer fra Sverige og har ikke engang med kvoten. Var forøvrig en god del politibiler å se på veiene fra Uppsala og Karlsborg til Svinesund. Er ikke vant med at onkel politi ligger å filer veiene i Sverige. Nei, Måtte 2012 bli ett godt baneår uansett hvor banene ligger. Nye klosser og skiver til B3en ligger å venter i hylla på VÅR. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Argh Ja er det ikke trist Fredrik. Med grått hår kommer det mye kjedelig Kommer fra Sverige og har ikke engang med kvoten. Var forøvrig en god del politibiler å se på veiene fra Uppsala og Karlsborg til Svinesund. Er ikke vant med at onkel politi ligger å filer veiene i Sverige. Nei, Måtte 2012 bli ett godt baneår uansett hvor banene ligger. Nye klosser og skiver til B3en ligger å venter i hylla på VÅR. Er mer skremt over fatsboksene der som er nesten umulig å se når det er mørkt. Heldigvis ingen blinking.' P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Da er det bare å få satt i gang Birka vinter cup 2012:) før de får satt noe nye fartsgrenser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2012 Det er litt fristende å ta seg en tur til Sverige, men jeg tror jeg venter med å bryte 200-grensen før jeg kommer til Tyskland i sommer Söta bror blir vel ikke akkurat happy at landet deres invaderes av fartsgale Nordmenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Det er litt fristende å ta seg en tur til Sverige, men jeg tror jeg venter med å bryte 200-grensen før jeg kommer til Tyskland i sommer Söta bror blir vel ikke akkurat happy at landet deres invaderes av fartsgale Nordmenn Det tror jeg dem er vandt til, både i Sverige og Danmark! Det skjer noe med en og enhver når man krysser grensa, man får liksom litt følelesen av å være lovløs Vi tørr liksom risikere en advarsel eller i værste fall en bot på 1000 kr. Særlig i Danmark lar mange seg irritere over "fjellapene" som kommer med sine flotte familiebiler og SUVer med skiboks på taket og kjører som de har fanden i hælene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 var jo i køben for litt siden og må si at det var "kaos" når norske bilister kom seg ut på motorveien...svensker/dansker lå i høyre fila, mens norskregistrerte biler dundra forbi i venstre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2012 Det var vel "vårkåte" nordmenn som har blitt holdt inne av 60- og 80-soner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 7, 2012 Share Skrevet Januar 7, 2012 JA. Registrer at tiden det tar å kjøre Oslo - Tronheim har økt med nesten to timer i forhold til tidsbruk før utbedring og nye fartsgrenser. Jeg kjørte en god del Asker/Oslo(og Hønefoss) - Molde mens jeg var i militæret og gikk på gymnaset. Denne distansen har fått endel veiutbedringer og en tunell. På tross av dette er det alikevell ikke mulig å kjøre på de tidene jeg gjorde for mer enn 28 år siden i en da utrangert Ford Capri Ghia. Etter dette ble det Asker - Skuteviken(Bærgen) og jeg kan trygt si det samme om tidsbruken der. 40 til 70 hører ikke hjemme noe sted på en riks eller fylkesvei i 2012. Til tross for at bilparken, også min private, har steget noe i standard, er det nå fortsatt temmelig strevsomt å forflytte seg fra A til B i mor norge. Det er en befrielse å komme over grensen. Rart at dette får fortsette i ett moderne land, som kanskje Norge ikke er? Jeg hadde trodd at med 30års utvikling på bilfronten så skulle fartsgrensene holde tritt med denne utviklingen, men konstaterer at jeg nå må kjøre Lier - Asker i 50 og dels 40 i min nyere bil. Da jeg kjørte rundt i Renault 16TX på 80 tallet var fartsgrensene enkelte steder 80. Kjørte rundt i en 2011 Auris nå i 40/50. Ikke rart jeg nå har flexikort Hadde beina mine tålt km til jobb og oppoverbakker hadde det blitt sykkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå