Ronny M Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 Hei. Kjøpte girkasse av en på forumet til en 99 mod 320i, og den har dessverre en bitte liten ulyd i et lager. Jeg hører lyden veldig svakt kun når bilen står på tomgang, men det er mektig irriterende. Finnes det et produkt som kan tilsettes giroljen for å redusere eller få bort slike lager-ulyder? Har googlet litt, og ser at det blant annet er noe som heter QMI, Prolong, Omega og Silkemotor. Er det noen som har erfaring med at ulyder blir borte ved å tilsette et vidundermiddel i giroljen?
SweetBMW Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 Slike midler kan ofte dempe lyden midleritidig, men er lageret gåent så er lageret gåent og før eller siden så ryker det
Baslek Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Tro det eller ei, men stapp en banan i girkassen.. Det er da selvfølgelig ikke en langsiktig løsning, men har fjernet litt lyd av og til
BlueM Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Finnes sikkert mange remedier man kan tilsette oljen, eller dytte i inn, men de vil bare kurere symptomet, ikke problemet. Blir omtrent som å ta paracet mot hjernesvulst. Hodepinen dempes kanskje, men sykdommen kureres ikke. Snarere tvert i mot. Mens symptomet er fraværende, så forverres problemet. Med mindre du har planer om å skaffe nye kasse bør du heller fikse årsaken til ulyden enn bare å dempe den. Skal du allikevel bytte kasse, så er det bare å fylle på med bananer, sagmugg, lurium2000, eller hva nå enn hjertet måtte begjære for å dempe ulyden. Forøvrig hadde jeg samme problem på min første bil. Der tok kassa brått og brutalt kvelden etter en tid. Ikke veldig gøy å halte nedover Hallingdal med halvannet gear som fungerte i søndagstrafikken.
Hpi Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 På min gamle Volvo 740 Turbo så ble giroljen erstattet med motorolje og den kassen ble helt rolig etterpå Bananskall er vel også en gammel klassiker med det har jeg ikke prøvd selv.
Ronny M Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 Finnes sikkert mange remedier man kan tilsette oljen, eller dytte i inn, men de vil bare kurere symptomet, ikke problemet. Blir omtrent som å ta paracet mot hjernesvulst. Hodepinen dempes kanskje, men sykdommen kureres ikke. Snarere tvert i mot. Mens symptomet er fraværende, så forverres problemet. Med mindre du har planer om å skaffe nye kasse bør du heller fikse årsaken til ulyden enn bare å dempe den. Har nettopp kjøpt denne kassa, så har ikke planer om å bytte igjen. Jeg har hørt at det ikke er bare å åpne en slik kasse uten videre for å eventuelt bytte et lager. Lyden er veldig svak, den høres kun såvidt på tomgang, men det er nok til at det er irriterende. Jeg skal sansynligvis ikke ha denne bilen for alltid, så det holder lenge å kurere symptomet for denne gang. Men jeg står over bananskall og sagmugg, jeg tror jeg prøver en tilsetning fra en av de nevnte merkene, men hvilken? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
gullsakar Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 det finnes et produkt med nano teknologi men nå kan jeg dessverre ikke huske hva det heter.. en god bekjent i oljebransjen mener dette er medisin for alt som inneholder noe som har friksjon..(gir, diff, motor osv. prøve å google det så skal jeg skrive inn hva det heter når jeg snakker med han.. til våren skal dette inn i alt på min e46..
gullsakar Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 det heter Rewitec... her er en link.. skal visst være banebrytende greier..
gullsakar Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 bare tilføye som nevnt over at det fikser jo ikke helt ødelagte lager og clutcher.. så ikke folk tror jeg mener det.. det blir for naivt...
John Kr Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Tro det eller ei, men stapp en banan i girkassen.. Det er da selvfølgelig ikke en langsiktig løsning, men har fjernet litt lyd av og til
John Kr Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Kan ikke være utløserlager da? Enig, dette trur jeg er problemet, tykk inn clutchen og se om det forsvinner.
Morty999 Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 er det girkassa så slutter det jo også uansett, for om han står i ro å tråt inn clutchen så stopper jo girkassa..
John Kr Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 er det girkassa så slutter det jo også uansett, for om han står i ro å tråt inn clutchen så stopper jo girkassa.. Ja selvfølgelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå