Gå til innhold

Oppvarming av verksted\garasje

LK
 Share

Anbefalte innlegg

Problemet med disse i mindre bygg er jo at eksosen kommer sammen med varmen. Ser ikke det står noen på linken men disse bør bruke parafin, med diesel blir man fort litt ør i hode ;-)

Brukte omtrent samme type hele sist vinter... Funker bra men er jo enten full storm og 35 grader eller null...

I år fyrer jeg med strøm/varme vifte, bruker lite strøm etter jeg isolerte i høst.

Med dagens strømpriser vet jeg ikke hvor mye man sparer med å brenne drivstoff... (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med disse kanonene er at man kan skru de på relativt kort tid i forveien når en bestemmer seg for å gå ut i garasjen når de er såpass store som 30kw. Minuset er som nevnt eksos og en god del støy.

Skal du ha varmepumpe eller annen elektrisk oppvarming i en kald uisolert garasje krever det mange kw for å få behagelig temperatur og det bør stå på hele tiden for du greier ikke å få opp tempen på kort tid slik du gjør med ei kanon på 30kw.

Det går fint ann å leve med ei slik kanon bare sørg for at den er rett justert og har tilgang til masse frisk luft til forbrenninga eventuelt kjøp ei som har eksos ut over tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg har en gassovn på 4,3kw som jeg bruker nå,men tenkte å kjøpe en slik kanon for å kjapt få opp varmen og så holde lunken med gassovnen. Kommer til å bruke parafin,siden jeg har et fat stående :)

Har noen handlet fra denne nettbutikken eller tips til hvilken som er trygg å handle fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en propanbrenner på mekk for litt siden, den ar effekt på 21-29kw, varer ca 9 timer på en 10l gasstank.

Har den i en uisolert garasje på ca 90 kvadrat, der er det varmt nok til å stå i t-skjorte etter ca 10-15 min..

Minuset er at den bråker litt, og bare går på gass, men til gjengjeld går den som regel bare 15 min om gangen, og litt bråk må man tåle når man skrur :P

Denne har jeg, og kan annbefale den :) ..Gasstank kommer utenom.. http://www.mekk.no/Kampanje-og-tilbudsv ... r-29G.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...