Gå til innhold

Har fått en vanskelig kjøper på en golf 4!

aambakk89
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg solgte en VW golf 4 for ca 2 uker siden.

Bilen ble solgt for 12000,- (bilen har en verdi på 35-40000kr)

Grunnen til at bilen var billig er at den har en skada bakskjerm og motoren går ikkje slik den skal. (alt står spesifisert i kontrakt)

etter 3 dager ringte kjøperen og sa han hadde funnet ut at det sikkert var stempelringene som var gåen på syl 2. Og ville heve kjøpet.

- svaret mitt var nei, etter som han viste om at motor ikkje var skikkelig og at det var noe som feila den. Men etter han masa lenge, så tenkte jeg att jeg skulle vere GREI, og tilby han 2000kr siden han var så missfornøgd. Etterkvart so godtok han det, og begge var igrunnen enige.

Så ringte jeg han igår, for jeg skulle ettersende eit sett med sideblinklys og noken baklykter jeg hadde liggende, som han skulle få med. Han skulle også få med ein ekstra nøkkel VIST og NÅR jeg fant den igjen ble det sagt, så vi førte de opp i kontrakta at "reservenøkkel blir ettersendt". Jeg ringte han og spurte om det passa og komme med delene, og fekk da til svar:

Nei, skal ha den nøkkelen som du har OMGÅENDE, vist ikkje heva eg kjøpet!

Svaret mitt var: du kan ikkje få den før jeg finner den, men kan evt tilby og betale ein ny nøkkel om du må ha den med en gang?

Da svarte han: Nei skal ha den nøkkelen du har, vist ikkje heva eg kjøpet.

What to do? Jeg har gjort ALT riktig, har prøvd og erstatte nøkkelen, men han vil ikkje ha ny? Har prata med forbrukerrådet ang det med motoren, og de sa jeg ikkje burde gi han 2000kr engang, ettersom han fikk bilen billig pga feilen.

Blir så oppgitt! er det noe jeg gjør galt? HJELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er såfall JÆVLIG og ha med en sann person og gjer. Vil han ha en bil med skikkelig motor, så må han kjøpe en bil med skikkelig motor! og betale 40000,-

Og at jeg ikke finner nøkkelen er vel en ærlig sak. Har jo tilbydd han en ny nøkkel for faen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er såfall JÆVLIG og ha med en sann person og gjer. Vil han ha en bil med skikkelig motor, så må han kjøpe en bil med skikkelig motor! og betale 40000,-

Og at jeg ikke finner nøkkelen er vel en ærlig sak. Har jo tilbydd han en ny nøkkel for faen..

Det du KAN gjøre om det er mulig er å bestille en ny nøkkel og gjør den litt "slitt", og si du fant den gamle:lol: Men det bruker jo og koste en god del så er ikke sikkert det er vert det en gang..

Men skjønner at han sikkert er litt skeptisk da du "kanskje har nøkkelen" og har planer om og låse deg inn i bilen. Kan også be han bytte låser i døra osv, om det er det som er problemet..

Hater slike kjøpere! Hater egentlig og selge bil! Får så dårlig samvittighet om det skulle være noe og føler bilen må være 100% flr jeg kan selge:-?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja selvfølegelig, men om jeg ikke finner nøkkelen så er de ikke mulig att han får den?:P Nøkkelen må kodast, så han må nesten bare få betalt slik han får kjøpt en ny når det passa han.

Ja selvfølgelig, får dårlig samvittighet, og he derfor tilbydd mej og senke prisen med 2000kr og i tillegg betale en ny nøkkel.

Ja selvfølgelig enklare og selge en bil som er 100%, men han visste om det som feila bilen, og jeg holdt ingenting hemmelig. At nøkkelen er tapt er bare og beklage, men finner den ikkje. Og einaste jeg da kan bidra med er og erstatte en ny nøkkel.

Går da ikkje and og heve eit kjøp pga en manglande nøkkel, når selger tilbyr seg og erstatte ein ny?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei såklart ikke. Han har så tynn sak han fyren der. Synes ikke du skal gi han noe tilbud om ny nøkkel heller, samt de 2000 (om du ikke har gitt de allerede)

Si han kan glemme det, og at han får ta kontakt med en advokat eller noe.

Si at om han plager deg mer, anmelder du han...

Helt utrolig hva som feiler folk, kjøper bil til 12.000kr og forventer 2012 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare drite i han karen som kjøpte golfen din, her har du gjort alt riktig og vært hyggelig med han i ettertid, ikke mange selgere som gidder det engang. Det eneste du kanskje gjorde feil var å nevne att du kanskje hadde en annen nøkkel, da hadde det vært bedre å si att du ikke hadde i utgangspunktet og helle bare gitt han beskjed om du fant den senere, og gjøre han oppmerksom på att du hadde en ekstranøkkel liggende som du glemte å gi han ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gitt han de 2000kr, han skulle få de sammen med baklyktene, blinklysa og dei eventuelle nøklene igår.

Han sa han ikke ville ha noe anna før han hadde fått nøyaktig den nøkkelen jeg hadde liggande, for vist ikkje skulle han heve kjøpet.

Jeg har leita overALT, og finner ingen nøkkel.

Han får bare kontakte forbrukerrådet og det han ellers vil gjøre.

Bilen blei heller ikkje avskilta før nyttår fordi han ville att skilta skulle stå på.

Så nå får den krav om årsavg. Som da jeg må betale om jeg får krav om og ta tilbake bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja føler jeg har oppført meg bra og hyggelig. Har gjort ALT jeg kan for og gjøre han fornøyd.

Bilen er den billigeste av sitt slag i norge, bilen ser rett og slett ikkje gale ut, og den var god og kjøre. Så forstår igrunnen ikke hvorfor han holderpå slik!

Får bare beklage den nøkkelen, men trodde heilt seriøst att jeg hadde den, men det viste seg og vere den 3. nøkkelen til e34en min. De såg så like ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra hva du sier så høres det ut som du har gjort alt riktig, og at han er paranoid, frekk og en dårlig kjøper. Men av erfaring så vet jeg at det pleier å komme frem mange nye synspunkter og vinkler av saken når den andre parten kommer med sitt. Jeg tviler ikke på deg, men det pleier å være slik. Tror dette ordner seg for deg ;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...